Gå til innhold

Bihulebetendelese


huleboerinne

Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig på hva symtomene på bihulebetendelse er.Jeg har ett trykk under øyet på høyre side,sånn omtrent der med kinnbeinet og selvfølgelig over nesen.I tillegg har jeg hodepine og vondt i nedre del av pannen.(mellom øynene)

Hvis jeg har bihulebetendelse,må jeg til lege,eller kan det gå over av seg selv?

Eller er det noe jeg selv kan gjøre for at det skal bli bedre?

Er det noe farligere å ha noe slikt om man er gravid,forresten?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bihulebetennelse MÅ du gå til lege så snart som mulig med! Jo lenger du venter, jo mindre er sjangsen for å bli _helt_ frisk (kan bli kronisk veldig lett, sa legen min engang).

Bruk masse nesespray, få deg antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martemor

du trenger ikke gå til lege hvis du ikke føler deg dårlig eller har feber. Sånn som du har det pleier jeg å ha hver gang jeg er forskjølet. Bruk nesespray og dra ikke inn snørra....

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til huleboerinne vedr. bihulebetennelse. De fleste smerter i bihulene skyldes ikke bakterier, med hovne slimhinner, f.eks pga. allergi eller forkjølelser. Dersom det er bakterier, vil man oftest ha både feber og grønt sekret fra nesen. Det kan være effektivt med saltvann-skylling, og en ukes tid med åpnende nesedråper. mer kroniske plager hjelpes ofte av kortison-holdig nesespray som kan brukes kontinuerlig. Det er ikke farlig med bihulebetennelse hos gravide, med mindre du blir veldig sliten av det. Slimhinnene i nesen hovner lettere opp hos gravide.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...