Gå til innhold

NHD—Panikkangst/medisiner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD.

Jeg har fått tilbakefall de siste ca. 2 mnd. av veldig sterk generell angst, indre uro og panikkangst.

(Ellers: Jeg bruker ZypAdhera injek. (300mg hver ca. sjette uke) For BP1.)

Jeg prøvde Truxal i tre dager, men hadde samme reaksjon som jeg hadde på Fluanxol for flere år siden. Jeg ble verre!! Helt grusomt. Total konstant panikkfølelse,klarte ikke sitte stille, samt veldig ør i hodet. Det var ikke for meg i alle fall.

Jeg bare må tilbake på et SSRI !!!

Jeg brukte Cipralex i flere år med god effekt. Jeg har det i hus. Jeg skal tilbake til psykiater om halvannen uke for samtale om hvordan det gikk med Truxal-forsøket.. Det gikk som sagt ikke bra! Synes ikke du jeg bare burde starte opp med Cipralex med en eneste gang? Jeg er desperat etter å bli bedre og Cipralex'en kan jo ta litt tid for å virke igjen.. Kan jeg eventuelt starte rett på 10 mg. siden jeg har brukt denne før, eller synes du jeg skal starte med 5 mg. siden angsten er så ille nå? Tok 3-4 15 mg. Truxal torsdag, 6 stk.15 mg.,fredag og den siste Truxalen (15 mg.) lørdag formiddag (23/3).

Har heldigvis Sobril nå som det er så ille.

Mvh,

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Etter min mening kan du bare begynne igjen med Cipralex. Vær forberedt på en forverring den første uken. Har du noe benzo, kan du ta det de første to ukene med Cipralex.

Om du vil hoppe i det (10 mg) eller krype i det (5 mg) må være ditt valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...