Gå til innhold

Prikkene under "Members", hva betyr de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser at noen har 1 prikk, og andre har 2 prikker under "Members" (der man kan ha profilbilde). Hva betyr disse prikkene?

Anonymous poster hash: 2cc30...f64 Anonymous poster hash: 2cc30...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo flere innlegg du har skrevet i dette forumet, jo flere prikker. :)

 

Anonymbruker vil få ganske mange prikker ganske fort, siden alle anonyme innlegg blir lagt under samme bruker. Altså - hvor mange innlegg ditt egentlige nick har kommer ikke frem når du skriver som Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jo flere innlegg du har skrevet i dette forumet, jo flere prikker. :)

 

Anonymbruker vil få ganske mange prikker ganske fort, siden alle anonyme innlegg blir lagt under samme bruker. Altså - hvor mange innlegg ditt egentlige nick har kommer ikke frem når du skriver som Anonym.

Hva er poenget med å ha den funksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av standardinnstillingene for dette forumet, der man blir "belønnet" med prikker for å være aktiv. Det er altså ikke en funksjonalitet som bevisst er lagt inn eller valgt, men en standardinnstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å ha den funksjonen?

 

 

Det er en av standardinnstillingene for dette forumet, der man blir "belønnet" med prikker for å være aktiv. Det er altså ikke en funksjonalitet som bevisst er lagt inn eller valgt, men en standardinnstilling.

Vanligvis vises det også hvor mange innlegg brukeren har skrevet i forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det er en av standardinnstillingene for dette forumet, der man blir "belønnet" med prikker for å være aktiv. Det er altså ikke en funksjonalitet som bevisst er lagt inn eller valgt, men en standardinnstilling.

Så ikke nok med at en kan se hvem som er inne på hvilket forum (så sant de ikke logger seg inn anonymt/skjult) - en må også vise alle og enhver hvor aktiv en er? Det er jo ikke akkurat et forum for barneskolen, der det er om å gjøre å samle flest klistermerker for å være flink?

 

Jeg synes den greia burde være mulig å reservere seg mot. HVorfor skal folk vite hvor aktiv jeg er? De som er her mye, bli jo sett mye likevel. De som er inne her sjelden, har vel ikke noen grunn for å vite hvor aktive de andre er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis vises det også hvor mange innlegg brukeren har skrevet i forumet. 

 

Det er riktig. Det har vi imidlertid valgt å skjule, for å anonymisere mest mulig. 

 

Så ikke nok med at en kan se hvem som er inne på hvilket forum (så sant de ikke logger seg inn anonymt/skjult) - en må også vise alle og enhver hvor aktiv en er? Det er jo ikke akkurat et forum for barneskolen, der det er om å gjøre å samle flest klistermerker for å være flink?

 

Jeg synes den greia burde være mulig å reservere seg mot. HVorfor skal folk vite hvor aktiv jeg er? De som er her mye, bli jo sett mye likevel. De som er inne her sjelden, har vel ikke noen grunn for å vite hvor aktive de andre er?

 

Prikkene kan enkelt fjernes, men jeg overlater den avgjørelsen til de som jobber med/i Doktoronlines forum til daglig. Skal melde forslaget videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig. Det har vi imidlertid valgt å skjule, for å anonymisere mest mulig. 

 

 

Prikkene kan enkelt fjernes, men jeg overlater den avgjørelsen til de som jobber med/i Doktoronlines forum til daglig. Skal melde forslaget videre. :)

Fint! Som du ser er jeg fremdeles veldig kritisk og skeptisk - men én ting skal dere i alle fall ha applaus for: og det er at du og et par andre her har vært veldig aktive til å svare og hjelpe oss disse første dagene. Takk for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si var kjapt, og kun ut i fra en brukers ønsker. Selv ønsker jeg meg både prikker og tall for antall innlegg. Så da bytter du tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å vurdere litt, og ikke bare gjøre forandringer på på forumet i hytt og pine? Veldig mange liker å følge med på hvor mage innlegg en selv og andre har. Det har da aldri vært problem på noe forum. Hvorfor i alle dager gjøre Nye Dol til noe sært, nå som dere tar steget og moderniserer forumet til år 2013?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det må jeg si var kjapt, og kun ut i fra en brukers ønsker. Selv ønsker jeg meg både prikker og tall for antall innlegg. Så da bytter du tilbake igjen?

 

De som eier og holder i Doktoronline mente at dette var den beste løsningen da problemstillingen kom opp, og avgjørelsen hadde dermed ikke noe med hvor mange som ytret ønsket. 

 

Siden forumet skiller seg så markant ut fra hvordan det var tidligere forsøker vi å finne en middelvei som alle klarer å leve med, og det blir nok litt prøving og feiling underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke passer dere, så heller dere barnet ut med badevannet. Dol trengte sårt en oppgradering, noe antallet aktive brukere viste tydelig. På bare noen få år har aktiviteten på dol sunket drastisk.

 

Så ved å prøve å lage en hybrid som ligner mest mulig på gamle dol, så risikerer dere at de som bare var på dol og ingen andre forum, aldri blir fornøyde, siden forandringen uansett blir stor.

 

Mens de som har erfaring fra andre forum, vil savne den funksjonaliteten de forventer for et moderne forum. En funksjonaliet som dere nå driver og fjerner. Lite gjennomtenkt, spør du meg.

 

Min begeistring for Nye Dol er for nedadgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit at prikkene ble fjernet. Da er vi bare oss selv, og nye folk trenger ikke å føle at de står lavere på rangstigen enn veteranene med mange prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp behandlingstid på denne, prikkene er nå borte. :)

 

Hvorfor kan dere ikke være like kappe på å få en link til "vis nytt innhold" nederst på siden også. Det er tross alt en helt vanlig løsning på lignende fora, og burde vel ikke komme i konflikt men en eller annen policy? Mye scrolling er jo tross alt  det de fleste som ikke er fornøyd klager på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit at prikkene ble fjernet. Da er vi bare oss selv, og nye folk trenger ikke å føle at de står lavere på rangstigen enn veteranene med mange prikker.

Føler du deg underlegen når du er ny på et forum?

Jeg blir helt matt, tror dere folk på dette forumet er fullstendig persilleblad? Tåler man ikke en gang at de som har vært lenge på et forum kan vise det med høyt antall innlegg eller en tittel?

Kjærr vene, er man ny, så er man ny. Jeg har bare vært på KvinneGuiden.no i noen uker, men jeg taklet da visselig å gå fra "Sjenert" til "Husvarm" der. Det var bare 100 innlegg som skulle til. Å pakke folk inn i bomull hjelper dem ikke til å takle verden!

NHD skrev at overgangen til Nye Dol ville være en fin trening for alle som var redde for forandring. Men så ta forandringen da, ikke minimer den til det latterlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Hvorfor kan dere ikke være like kappe på å få en link til "vis nytt innhold" nederst på siden også. Det er tross alt en helt vanlig løsning på lignende fora, og burde vel ikke komme i konflikt men en eller annen policy? Mye scrolling er jo tross alt det de fleste som ikke er fornøyd klager på.

 

Dette er notert og vil bli vurdert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...