Gå til innhold

Hører, men hører ikke?


Gjest Javel?

Anbefalte innlegg

Var hos lege i går, fikk vite at jeg, til tross for gjentatte ørebetennelser (opptil 4-5 i året) ikke kan få dren, jeg er for gammel (23).

Jeg tok også en hørselstest, og jeg hørte visstnok alle lydene de spilte for meg.

Men hvorfor "hører" jeg da såpass dårlig? Det er vanskelig for meg å følge med i daglig tale, spesielt hvis det er flere som snakker. Legen "foreslo" at det var fordi jeg er svimete, at jeg rett og slett er åndsfraværende.. :o(

Jeg skulle også likt å vite hvilken jobb legen tror jeg kan få, når jeg er såpass ofte sjuk. JEG ville ikke ansatt en som visste at hun ville ha opptil flere sykefraværsdager i året som var "garantert", i tillegg til de uforutsette.

Nå er jeg _lei_ av leger. Føler meg mistenkeliggjort :o(

Frustrert hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til javel vedr. hørsel. Det høres ut som om du ikke kommuniserer særlig godt med legen din; at dere ikke har felles forståelse for hva som er ditt problem. med såpass mye plager med ørene og følelse av nedsatt hørsel, synes jeg det er rimelig at en spesialist i øre-nese-hals kan undersøke deg.

Dren hjelper kun dersom det er væske-opphopning i mellomøret. Dere bør diskutere hva som kan gjøres for å forebygge nye ørebetennelser. Sykefraværet ditt skal ikke hindre vanlig yrkes-aktivitet, men legen kan hjelpe deg med evt. legeattest til arbeidsgiver, slik at ting blir lettere for deg.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...