Gå til innhold

Spm. om legesekretærer - Journaler


Villanda

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg vært hos lege i dag, og lurer på hvor mye en legesekretær har med journalene å gjøre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, på jobben min skriver vi legesekretærer journalene etter diktat fra legen. Vi kan også lese tidligere journalnotat. Men vi har jo taushetsplikt vi også og dessuten så blir det mange journaler etterhvert så vi husker ikke hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, på jobben min skriver vi legesekretærer journalene etter diktat fra legen. Vi kan også lese tidligere journalnotat. Men vi har jo taushetsplikt vi også og dessuten så blir det mange journaler etterhvert så vi husker ikke hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Grimstad, lege

Rutinene varier mye fra kontor til kontor. En legesekretær skal aldri lese i journalen for moro skyld, men de kan ha som arbeid å skrive inn jornalnotat etter diktat fra lege, skrive inn opplysninger fra epikriser og lignende. De vil som regel ha mulighet for tilgang til alle opplysinger som står i journalen. En legesekretær vil ha samme taushetsplikt som legen, og vil både kunne straffes og miste jobben dersom taushetsplikten blir brutt.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...