Gå til innhold

forhøyet verdi i nyrene?


aria

Anbefalte innlegg

Forloveden har vært hos legen for å undersøke noen kuler på halsen - det kommer liksom bare flere og flere små kuler. Har nå fått svar på noen prøver som legen tok og fått beskjed om at han har forhøyet verdi i nyrene men ikke nok forhøyet slik at han får ikke noe mer undersøkelser. Hva vil dette si, og er det noe galt? Og har disse kulene noe med denne forhøyet verdien i nyrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til aria vedr nyreverdi. Vanskelig å si om kulende på halsen og nyreverdien har noen sammenheng. Har han hatt plager med vannlatingen, tidligere nyre-skader eller infeksjoner i urinveiene? Dersom det er kreatinin-verdien som er forhøyet, er det vanlig å utrede, eller iallfall kontrollere dette om en stund.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til aria vedr nyreverdi. Vanskelig å si om kulende på halsen og nyreverdien har noen sammenheng. Har han hatt plager med vannlatingen, tidligere nyre-skader eller infeksjoner i urinveiene? Dersom det er kreatinin-verdien som er forhøyet, er det vanlig å utrede, eller iallfall kontrollere dette om en stund.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Meg igjen her. Han har også vært til spesialist angående en kul på halsen for å få tatt prøver av den, og de fant ut at det sannsynligvis var en nervekul da det gjorde veldig vondt da de tok denne prøven! Og etter dette har kulen blitt ømmere og det har kommet flere små rundt omkring i nakkeområdet - kan dette ha sammenheng med den føhøyede nyreverdigen - utskillelse av noe slag? Han skal visstnok nå tilbake til spesialisten for å se nærmere på disse kulene o.l.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Meg igjen her. Han har også vært til spesialist angående en kul på halsen for å få tatt prøver av den, og de fant ut at det sannsynligvis var en nervekul da det gjorde veldig vondt da de tok denne prøven! Og etter dette har kulen blitt ømmere og det har kommet flere små rundt omkring i nakkeområdet - kan dette ha sammenheng med den føhøyede nyreverdigen - utskillelse av noe slag? Han skal visstnok nå tilbake til spesialisten for å se nærmere på disse kulene o.l.!

Til aria ang forhøyet verdi i nyrene.

Jeg tør ikke sikkert uttale meg om disse kulene kan være en type utskillelse, men høres lite trolig ut.

Her er det nok mest fornuftig å vente på svaret av vevsprøven/biopsien som spesialisten har tatt!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til aria ang forhøyet verdi i nyrene.

Jeg tør ikke sikkert uttale meg om disse kulene kan være en type utskillelse, men høres lite trolig ut.

Her er det nok mest fornuftig å vente på svaret av vevsprøven/biopsien som spesialisten har tatt!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Skjønner det Knut, men det er ganske lang tid siden den prøven ble tatt av denne kulen på halsen og det ble sagt at når det gjorde så vondt da de tok den så var det mest sannsynlig en nervekul og siden har forloveden ikke hørt noe mer om det.......men hvorfor dukker det da opp flere kuler i nakkeregionen - kan det ha en sammenheng?

Skjønner at dette ikke erstatter konsultasjon hos lege eller spesiallist men jeg er nyskjerrig/bekymret og håper dette ikke er noe alvorlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...