Gå til innhold

Automatisk innlogging?


Gjest

Anbefalte innlegg

Dette og noen andre ting som jeg har meldt videre, sjekkes grundig opp tidlig i neste arbeidsuke, har vi fått beskjed om av våre tekniske utviklere.

Hos meg skjer det bare på Iphonen.  Jeg tror jeg har logget meg på en eller to ganger på Iphonen. Jeg logger meg ut og det ser ut som jeg er utlogget, men så skjer det ofte at jeg er innlogget når jeg går på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, 

 

Kan de av dere som opplever problemet først fjerne alle "cookies" på doktoronline.no-domenet før dere logger inn på nytt?

 

Jeg har gjort noen små endringer som kan løse problemet, men da er det nyttig om vi er sikre på at dere får tømt alle nettleserkakene først. 

 

Fremgangsmåten er ulik i forskjellige nettlesere, jeg kan gi en innføring på hvordan man gjør dette i Chrome og Firefox. Si fra hvis du trenger hjelp for din nettleser eller har noen flere spørsmål rundt dette. 

 

Det er normalt mye lettere å slette alle infokapsler, men du vil da også bli logget ut på alle andre sider. Fremgangsmåten under beskriver hvordan man kun fjerner de fra doktoronline-forumet. 

 

Chrome (Mac OS X, men skal være helt eller nesten likt på Windows)

  1. Gå til Chrome -> Innstillinger i nettlesermenyen
  2. Trykk "Avanserte innstillinger" helt nederst på siden du kommer til
  3. Trykk "Innstillinger for innhold" innunder seksjonen "Personvern"
  4. Trykk "Alle informasjonskapsler og nettstedsdata fra tredjepart"
  5. Søk etter "doktoronline" i søkefeltet
  6. Du vil nå få ett eller to resultat. Slett alle infokapslene ved å trykke krysset som dukker opp om du holder musepekeren over ett resultat. Gjør dette for begge resultatene om du fikk to.

post-1-0-43695400-1366487511_thumb.png

 

Firefox (Mac OS X, men skal være helt eller nesten likt på Windows)

  1. Gå til Firefox -> Innstillinger i nettlesermenyen
  2. Trykk på fanen "Personvern" i boksen som dukker opp
  3. Trykk på lenken "fjerne enkelte infokapsler"
  4. Søk etter doktoronline i søkefeltet
  5. Når du får opp resultatene trykker du "Slett alle infokapsler". Dette vil slette infokapslene som søket fant frem til, men ingen andre. 

post-1-0-03645500-1366487512_thumb.png

 

 

Når dere har gjort dette er dere helt logget ut fra forumet. Når dere nå logger inn igjen vil dere forhåpentligvis ikke merke noe mer til at dere blir automatisk logget inn etter dere tidligere har logget ut. 

 

Hvis dere opplever problemene igjen, etter å ha slettet informasjonskapslene som beskrevet ovenfor, er det noen spørsmål jeg vil ha besvart.

 

  • Hvilken nettleser bruker du? 
  • Ble du fortsatt vist som utlogget like etter du logget ut og lastet siden på nytt med det samme? 
  • Hvor lenge var du borte fra forumet etter du hadde logget ut og til du (uten å ha gjort det selv) var logget inn igjen?
  • Når du sist logget inn, var avkrysningsboksen "Husk meg" på innloggingsskjermen krysset på eller av?

 

Håper dere kan forsøke dette og svare på spørsmålene her neste gang dere opplever problemet. Det kan hjelpe oss med å løse problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

 

Kan de av dere som opplever problemet først fjerne alle "cookies" på doktoronline.no-domenet før dere logger inn på nytt?

 

Jeg har gjort noen små endringer som kan løse problemet, men da er det nyttig om vi er sikre på at dere får tømt alle nettleserkakene først. 

 

Fremgangsmåten er ulik i forskjellige nettlesere, jeg kan gi en innføring på hvordan man gjør dette i Chrome og Firefox. Si fra hvis du trenger hjelp for din nettleser eller har noen flere spørsmål rundt dette. 

 

Det er normalt mye lettere å slette alle infokapsler, men du vil da også bli logget ut på alle andre sider. Fremgangsmåten under beskriver hvordan man kun fjerner de fra doktoronline-forumet. 

 

Chrome (Mac OS X, men skal være helt eller nesten likt på Windows)

  1. Gå til Chrome -> Innstillinger i nettlesermenyen
  2. Trykk "Avanserte innstillinger" helt nederst på siden du kommer til
  3. Trykk "Innstillinger for innhold" innunder seksjonen "Personvern"
  4. Trykk "Alle informasjonskapsler og nettstedsdata fra tredjepart"
  5. Søk etter "doktoronline" i søkefeltet
  6. Du vil nå få ett eller to resultat. Slett alle infokapslene ved å trykke krysset som dukker opp om du holder musepekeren over ett resultat. Gjør dette for begge resultatene om du fikk to.

attachicon.gifcookies-chrome.png

 

Firefox (Mac OS X, men skal være helt eller nesten likt på Windows)

  1. Gå til Firefox -> Innstillinger i nettlesermenyen
  2. Trykk på fanen "Personvern" i boksen som dukker opp
  3. Trykk på lenken "fjerne enkelte infokapsler"
  4. Søk etter doktoronline i søkefeltet
  5. Når du får opp resultatene trykker du "Slett alle infokapsler". Dette vil slette infokapslene som søket fant frem til, men ingen andre. 

attachicon.gifcookies-firefox.png

 

 

Når dere har gjort dette er dere helt logget ut fra forumet. Når dere nå logger inn igjen vil dere forhåpentligvis ikke merke noe mer til at dere blir automatisk logget inn etter dere tidligere har logget ut. 

 

Hvis dere opplever problemene igjen, etter å ha slettet informasjonskapslene som beskrevet ovenfor, er det noen spørsmål jeg vil ha besvart.

 

  • Hvilken nettleser bruker du? 
  • Ble du fortsatt vist som utlogget like etter du logget ut og lastet siden på nytt med det samme? 
  • Hvor lenge var du borte fra forumet etter du hadde logget ut og til du (uten å ha gjort det selv) var logget inn igjen?
  • Når du sist logget inn, var avkrysningsboksen "Husk meg" på innloggingsskjermen krysset på eller av?

 

Håper dere kan forsøke dette og svare på spørsmålene her neste gang dere opplever problemet. Det kan hjelpe oss med å løse problemet. 

Nå blir jeg logget helt ut for hver gang, i forhold til tidligere hvor jeg etter noen timer så jeg fortsatt var innlogget. Well done :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Det ser ut til å fungere som det skal her også nå.

 

 

Nå blir jeg logget helt ut for hver gang, i forhold til tidligere hvor jeg etter noen timer så jeg fortsatt var innlogget. Well done :-)

 

Yeah! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...