Gå til innhold

Ekko/plystrelyd i øret


EnolaGay

Anbefalte innlegg

Våknet i går morges med ekko og "dott" i høyre øre. Det kom helt ut av det blå. Ingen andre symptomer. Når folk snakker (selv om de snakker veldig lavt) så høres det som om de snakker gjennom en plastslange rett inn i øret mitt. Ekko og en sånn tynn plystrelyd (som når vinden blåser og piper ute om høsten)

 

Forferdelig slitsomt.  :wacko:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet i går morges med ekko og "dott" i høyre øre. Det kom helt ut av det blå. Ingen andre symptomer. Når folk snakker (selv om de snakker veldig lavt) så høres det som om de snakker gjennom en plastslange rett inn i øret mitt. Ekko og en sånn tynn plystrelyd (som når vinden blåser og piper ute om høsten)

 

Forferdelig slitsomt.  :wacko:

Og glemte å spørre om noen har ideer om hva det kan være og hva jeg evnt bør gjøre... jeg skulle ikke bare fortelle at jeg har et øreproblem liksom...  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har et rusk inni øret? Eller ørevoks? Det skal ikke mye til før man merker ubehag.Du kan prøve å skylle med lunkent vann. På apoteket har de øreballong til slik bruk. Og dråper som kan løse opp voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har et rusk inni øret? Eller ørevoks? Det skal ikke mye til før man merker ubehag.Du kan prøve å skylle med lunkent vann. På apoteket har de øreballong til slik bruk. Og dråper som kan løse opp voksen.

Takk for svar. 

 

Jeg har ikke noe inni øret nei, ikke voks heller. Har enkle øreganger, bare å spyle i dusjen så er det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

 

Jeg har ikke noe inni øret nei, ikke voks heller. Har enkle øreganger, bare å spyle i dusjen så er det greit. 

Det kan være en mikroskopisk hudrest som ligger inntil trommehinnen. Den ser du ikke med det blotte øyet.   ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du forkjøla? Evt har du vært utsatt for mye støy ganske nylig (konsert etc)?  Dette høres ut som tinnitus, men jeg ville forsøkt øreskylling for å se om det hjelper: http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/%C3%B8revoks

Hvis øreskyllingen ikke har effekt, så ville jeg gitt dette litt tid - for tinnitus kan forsvinne av seg selv. Da er den beste metoden å forsøke å ikke tenke på lyden, samt å sørge for å la hørselen hvile så godt du kan (unngå for støyfylt miljø osv).

 

Vet ikke om du er rødhåret og har fregner? Mennesker med slike farger er visstnok mer utsatt for tinnitus og/eller nedsatt hørsel ved for mye støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt hår og fregner.. I wish! Desverre er jeg gråhåret (!) og mer hormonflekkete i fjeset enn fregnete.. (Kanskje det er derfor jeg går hen og blir dauhørt også når jeg tenker meg om.. *gammal* )

 

Ikke vært utsatt for mer støy enn vanlig, jeg har unger som støyer en hel del og er vant til det. Og bare på det ene øret. Da ville vel begge blitt tette..?

 

Jeg kan holde for nesen og blåse, da popper det i venstre øre, men høyre er "dødt". Igrunnen ikke så plagsomt akkurat nå, så jeg venter og ser an litt. Hvis det ikke går over så spretter jeg innom legen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann i mellomøret som legen ikke helt skjønte hva kunne komme av da jeg ikke er syk eller har hatt ørebetennelse. Men nå har jeg medisin, og nesespray.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...