Gå til innhold

koldbrann/diabetes


loeven

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en mann som var utsatt

for en trafikkulykke i juni og brakk benet og ødela foten, han har vært innlagt på BSS siden. Det gikk koldbrann i foten, men den er nå blitt hudtransplantert og noe legene kaller revidert flere ganger. Det så ut til å gro bra, men nå er det snakk om at storetåa eller hele foten må amputeres, han må nå bestemme iløpet av helgen hva han vil gjøre. Har dere noen forslag om hva han kan gjøre, hvem han kan henvende seg til?

Jeg/vi mener, det virker som legene er så usikre på hva som må gjøres at det ikke er opp til pasienten å bestemme selv.

Han bør vel få en ny vurdering av en annen lege/ekspert på området?

Hilsen Inger Løvenberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg antar at du har diabetes som ofte betyr større risiko for infeksjoner i sår. I et fotsår kan dette ledet til koldbrann (som egentlig er et uttrykk for infeksjonen) og amputasjon. I de fleste tilfelle vil man imidlertid klare å hindre en slik dramatisk utvikling.

I ditt tilfelle har jeg stor forståelse for din usikkerhet og jeg mener at du godt kan be om også å få snakke med en diabeteskyndig lege slik at situasjonen blir godt belyst. På denne måten vil forhåpentligvis en avgjørelse også være "riktig" i dine øyne.

Lykke til!

"For en sikker vurdering av spørsmålet må du evt. rådføre deg med legen din."

Vennlig hilsen

Stein Vaaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...