Gå til innhold

Cipralex byttemedisin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag var jeg på apoteket for å hente ut Cipralex og sa at jeg ikke ville ha byttemedisin. Farmasøyten trakk da på skuldrene og sa det var mine penger, men spurte så hva begrunnelsen min var. Jeg sa at jeg hadde hørt fra flere at preparater ikke har samme effekt og at det også var min erfaring, men da med en annen medisin. Her ble det en del diskusjon fram og tilbake.

Jeg spurte så om jeg ikke bare kunne få psykiateren min til å skrive nei til bytte på resepten slik at jeg slapp å betale mellomlegget. Men så enkelt var det ikke, mente apotekeren, for at det skulle skje måtte jeg først prøve byttemedisinen og hvis den ikke virket kunne legen skrive nei. Virkelig? Det hele endte at jeg tok ut minste dose der og da. Har likevel bestemt meg for å be psykiateren skrive ny resept med nei til bytte. Kan hun gjøre det uten at jeg prøver byttemedisin først?

Anonymous poster hash: 69861...9c2
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan psykiateren gjøre uten at du har prøvd kopien. Pasienters usikkerhet mht å prøve kopimedisiner, er for meg nok til å krysse av for at pasienten skal ha orginalmedisinen.

Skrevet (endret)

.

Endret av Per Pleks
AnonymBruker
Skrevet

Nå ser jeg at alt som står på Cipralex-pakken jeg fikk er på polsk eller tsjekkisk eller noe. Pakningsvedlegget er norsk. Er dette normalt? Faen for et drittapotek.

Anonymous poster hash: 69861...9c2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...