Gå til innhold

Irritasjon i luftveiene


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! I litt over 3 uker har jeg vært litt plaget i lufteiene. Det begynte først med slim i øvre del av hals. Og jeg følte mye behov for å kremte en del. Litt irritasjonshoste. Etterhvert virker det som slimet har avtatt og havnet lengre ned i halsen ved svelget. Men nå har jeg fått mer en kløende følelse i nedre del av hals. Nesten som det er små partikler som irriterer. Det kommer litt og går og her en dag hadde jeg en hel dag uten plager. Men det kom tilbake neste dag. Høstværet hos lege. Han han sjekket hals og lyttet på meg. For 5 uker siden tok jeg også en lungekapasitetssjekk og denne var veldig bra. Jeg kjenner jeg irriterer og bekymrer meg for plagene mine og det føles som de aldri vil gå over. Legen mener det mest sannsynlig er virus. Jeg uroer meg for om det er noe med lungene eller bronkiene. Av og til føles det som iritasjonen ligger lengre nede enn svelget. Har jeg noe å uroe meg for? Håper på snarlig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Slim og kremting er en hyppig plage og kan ofte starte med en virusinfeksjon hvor man hoster og kremter ofte. Det kan sågar bli en uvane å kremte ettersom man opplever slim i halsen. Røykere har nesten alltid denne plagen. Antar at du ikke røyker ettersom du er naturlig bekymret for dine bronkier og lunger. Det du vel verdt kan prøve er saltvannskylling av halsen. Varm opp 1 liter med vann og ha i et par spiseskjeer med salt, rør godt rundt, avkjøl og deretter gurgler du deg med saltvannet noen dager. Husk at du kun må gurgle deg med dette vannet og ikke drikke det. Dersom det ikke gir seg ved hjelp av dette så ta kontakt med legen din igjen for at dere kan gå videre med eventuelt undersøkelser av lunger og bronkier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...