Gå til innhold

Varsel ved sitering....


Togli

Anbefalte innlegg

For noen få dager siden opplevde jeg at det var rettet opp(?) slik at jeg igjen fikk varsel ved sitering, men det skjedde bare en gang... Nå er det tilbake til slik det var før, uten varsel. Jeg ønsker ikke varsel hver gang noen skriver noe i en tråd jeg har deltatt i, men jeg vil gjerne ha varsel når jeg er sitert... Noe jeg har trykket feil eller er det en feil som ligger hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Admin Doktoronline

Jeg logget meg inn som deg og testet litt. Problemer med varslingene, ja.

Sender denne videre til forumansvarlig på huset, da jeg ikke finner noe galt hva gjelder innstillingene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg logget meg inn som deg og testet litt. Problemer med varslingene, ja.

Sender denne videre til forumansvarlig på huset, da jeg ikke finner noe galt hva gjelder innstillingene dine.

Flott :) Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Flott :) Tusen takk :)

 

Tøm loggen din og se om problemet vedvarer. Sender videre til teknisk om det ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Forumansvarlig finner heller ikke noen feil i innstillingene dine, så hun ber deg om og i første omgang slette loggen på pc'en din for å se om det hjelper. (Dette hjalp utrolig nok meg da live feeden min "hang".) Prøv det først, så tar vi det derfra med tekniker om det ikke løser problemet. 

Kan du sjekke mine innstillinger også? Har samme problem som togli. Jeg er absolutt ikke interessert i å få varsler når andre har skrevet i en tråd - men jeg vil ha varsel når noen siterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Kan du sjekke mine innstillinger også? Har samme problem som togli. Jeg er absolutt ikke interessert i å få varsler når andre har skrevet i en tråd - men jeg vil ha varsel når noen siterer meg.

 

I kontrollpanelet ditt er det nå kun haket av for å få varsel i varslingslisten (altså her i forumet) når noen siterer deg. Det var haket av for flere andre valg, så derfor har du fått varsler også når noen har skrevet i en tråd du har skrevet i og i en tråd du følger. Har testet at du får varsler som du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Admin Doktoronline

Her er en liten bruksanvisning på hvordan dere sletter cache i Explorer.

 

1. Trykk på knappen øverst i høyre hjørnet (tannhjulet).

 

2. Deretter “alternativer for internett”.

 

3. Leserlogg – slett...

 

Sjekk om dere får varsler når noen siterer dere nå, hvis ikke - si i fra, så sendes dette til teknisk.

post-171016-0-89614300-1369667854_thumb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Jeg får heller ingen varsler. Tror jeg har haket av for alt under kontrollpanel.

 

Tøm loggen din og se om problemet vedvarer. Sender videre til teknisk om det ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt oppskriften i IE, men bruker vanligvis FF.... Når jeg sletter leseloggen i IE, vil dette overføres også til FF? Finner nemlig ikke noe tannhjul i FF ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Nå har jeg fulgt oppskriften i IE, men bruker vanligvis FF.... Når jeg sletter leseloggen i IE, vil dette overføres også til FF? Finner nemlig ikke noe tannhjul i FF ;)

 

Hei, dersom du bruker IE så er det sletting av loggen i IE som evt. vil ha en effekt, og tilsvarende - bruker du MF er det sletting av loggen i MF som evt, vil ha en effekt. Ergo, dersom det er Mozilla Firefox du bruker når du er inne på DOL, slett/tøm MF-loggen! :)

 

Her har jeg limt inn en oppskrift som bør forklare deg det meste du trenger å vite om sletting eller tømming av loggen din i Mozilla Firefox:

 

To måter å slette sporene dine:

 

1. Den første er å slette alt av historikk, cookies og midlertidige filer (cache), også kjent som panikksletting. Du kan gå inn i nettleserens innstillinger:

Firefox: Verktøy(tools) - Innstillinger (options) - Personvern (privacy)

 

2. Den andre metoden er ikke like grundig. Gå inn i historikkloggen og manuelt slette det du vil ha holdt skjult. Pass også på at det ikke dukker opp noe i adresselinjen når du skriver inn noe her (du kan pile deg til den aktuelle oppslaget og bruke Delete-tasten).

Også her kan det være lurt å slette midlertidige filer og cookies.

 

I Firefox kan du enkelt slette enkelte cookies eller nylig historikk, som for eksempel alt som har skjedd de to siste timene (verktøy - slett nylig historikk).

 

Fremdeles usikker? Sjekk ut disse lenkene: 

https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/Norsk/T%C3%B8mme+cachen+i+din+nettleser

https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-clear-firefox-cache

https://support.mozilla.org/en-US/kb/delete-cookies-remove-info-websites-stored

 

Jeg kan lage en oppskrift på dette etter hvert i Webmaster forum, nyttig info for flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Jeg får heller ingen varsler. Tror jeg har haket av for alt under kontrollpanel.

 

Sjekk oppskriften rett over dette innlegget, gullfisk. Her står hvordan du tømmer/sletter leserloggen og hurtigbufferen (cache) din. Se om problemet vedvarer etter at du har gjort det! Si i fra dersom du ikke får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ingen varsler. Tror jeg har haket av for alt under kontrollpanel.

tester ved å sitere meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Admin Doktoronline

tester ved å sitere meg selv...

 

Hold meg oppdatert! :) En annen fordel ved å slette logg osv. er at pc'en din vil jobbe raskere hvis den er litt treg. En grei ekstrabonus hvis du får til å slette/tømme loggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

I kontrollpanelet ditt er det nå kun haket av for å få varsel i varslingslisten (altså her i forumet) når noen siterer deg. Det var haket av for flere andre valg, så derfor har du fått varsler også når noen har skrevet i en tråd du har skrevet i og i en tråd du følger. Har testet at du får varsler som du skal.

Takk - nå virker det som det skal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold meg oppdatert! :) En annen fordel ved å slette logg osv. er at pc'en din vil jobbe raskere hvis den er litt treg. En grei ekstrabonus hvis du får til å slette/tømme loggen din.

 Har slettet logg så godt jeg kan. Alle registrerte passord osv forsvant i hvertfall. Får ingen varsler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

 Har slettet logg så godt jeg kan. Alle registrerte passord osv forsvant i hvertfall. Får ingen varsler....

 

Sjekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm til.... jeg fikk FF til å slette all historikk som dere anbefalte, og da jeg gjorde dette, så ble siteringsvarselet fiksa... Jeg synes dog det er slitsomt at FF skal slette all historikk permanent, så nå har jeg bedt om husk av historikk igjen. Betyr det at jeg da har fjerna siteringsvarsler igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...