Gå til innhold

Monk som svever

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

32

• Sør

19

• AnonymBruker

11

• adhemar

6

Mest aktive i denne tråden

Tror du jeg er en idiot sør????????

Tror du det kan sammenlignes?

Når du bruker "Dette kan ikke bortforklares med logikk" - som om logikk var noe man brukte for å "bortforklare", så kan man jo spørre seg! ;)

Nei, det kan selvsagt ikke sammenlignet - det er LANGT flere som har sett julenissen enn det er som har sett flyvende munker. Julenissen er jo derfor mer troverdig enn flyvende munker!

stjernestøv

Når du bruker "Dette kan ikke bortforklares med logikk" - som om logikk var noe man brukte for å "bortforklare", så kan man jo spørre seg! ;)

Nei, det kan selvsagt ikke sammenlignet - det er LANGT flere som har sett julenissen enn det er som har sett flyvende munker. Julenissen er jo derfor mer troverdig enn flyvende munker!

Ja en kan jo spørre seg, du smarte og altvitende sør!!!

Du er iallefall ikke troverdig, bare vås fra den kanten :angry:

Annonse

stjernestøv

Jeg tror dette er juks. Men sett at jeg tok feil. Hvordan skulle det da forklares? Hva tror Stjernestøv og de som er enige med henne at forklaringen er? Ser de helt vekk fra okulte krefter?

Det er ikke noe galt med okulte krefter i tilfelle, det er det mest naturlige i hele verden.

Annonse

Mitt inntrykk er at når noen påstår at okulte fenomener er forklaringen, er det ofte vanskelig å skille fra juks og tryllekunst og illusjoner.

Mitt inntrykk etter å ha lest om okultisme er at et mønster går igjen: Det virker uskyldg til å begynne med, kan være imponerende. Senere kommer gjerne forvirring/illusjoner/løgner og lignende der det egentlige målet er å lage tull, trøbbel og spre ondskap blant folk. Når det blir intenst nok, er kan det gjøre folk veldig redde. Spiritisme er eksempel på sånt der folk ofte blir redde, neppe uten grunn heller.

Derfor synes jeg det er ekkelt om okkultisme var riktig forklaring her. Sånt burde man egentlig holde på lang, lang avstand.

Virkelige tilfeller av levitasjon trenger ikke ha sånne okkulte årsaker eller være rene illusjoner/triks. Og da trenger man heller ikke være redd. Så får bare de som nekter for det kan være mulig, bare håne.

stjernestøv

Mitt inntrykk er at når noen påstår at okulte fenomener er forklaringen, er det ofte vanskelig å skille fra juks og tryllekunst og illusjoner.

Mitt inntrykk etter å ha lest om okultisme er at et mønster går igjen: Det virker uskyldg til å begynne med, kan være imponerende. Senere kommer gjerne forvirring/illusjoner/løgner og lignende der det egentlige målet er å lage tull, trøbbel og spre ondskap blant folk. Når det blir intenst nok, er kan det gjøre folk veldig redde. Spiritisme er eksempel på sånt der folk ofte blir redde, neppe uten grunn heller.

Derfor synes jeg det er ekkelt om okkultisme var riktig forklaring her. Sånt burde man egentlig holde på lang, lang avstand.

Virkelige tilfeller av levitasjon trenger ikke ha sånne okkulte årsaker eller være rene illusjoner/triks. Og da trenger man heller ikke være redd. Så får bare de som nekter for det kan være mulig, bare håne.

Jeg liker okkultismen veldig godt, det er en gammel lære jeg har stor tro på.

stjernestøv

Men Stjernestøv: Synes du det er rart at vi ikke stoler på at denne munken trosser alle fysiske lover og letter?

Hvordan velger du ut hva du stoler på av denne typen videoer på YouTube, og hva du forkaster?

Har lest om folk som mediterer og svever, har lest om folk som mediterer i flere uker i strekk. Har lest om folk som forsvinner i løse luften osv, dette er okkultisme og jeg tror på det. Tror munken som svever bruker energi for å gjøre det.

stjernestøv

Når noe ikke kan skilles fra tro på Julenissen, så er det et sikkert tegn på at det man tror på faktisk er juks og bedrageri!

Når noe er for godt til å være sant, så er det som regel det.

Jeg tror hva jeg vil, men tror ikke på julenissen. Det blir noe helt annet, tror du og vet det, du er bare ute etter å irritere og kverulere. Hvis jeg vil tro på gammel lære så har jeg lov til det, uten å bli latterligjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...