Gå til innhold

Monk som svever

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

32

• Sør

19

• AnonymBruker

11

• adhemar

6

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Jeg tror hva jeg vil, men tror ikke på julenissen. Det blir noe helt annet, tror du og vet det, du er bare ute etter å irritere og kverulere. Hvis jeg vil tro på gammel lære så har jeg lov til det, uten å bli latterligjort.

Julenissen er da gammel?

Anonymous poster hash: 5c1a6...d81

stjernestøv

Ingen nekter folk å tro. Verken jeg eller andre.

Derimot virker det som om du mener innleggene dine bør få stå uimotsagt?

Jo du prøver å nekte folk å tro, det er sikkert og visst. Nå logger jeg av så kan du diskutere med deg selv :(  :angry:

Annonse

GodHatesUsAll

Verden er full av underfundige skapninger. Den flyr ikke, men fyren under svømmer. Ikke rent lite imponerende det heller.

http://500px.com/photo/6346882

Denne tråden kan uansett bli 100 sider lang.

- Bevis at munker ikke kan fly!

- Nei, det er du som må bevise at de kan fly!

- Men jeg tror på dem!

- Hvis jeg tror at sauer kan fly gjør det Ronald Reagon til en død spagetti? 

- Hva har det med saken å gjøre? Jeg tror ikke at Ronald Reagon har blitt en spagetti!

- Nei, men hvorfor er det umulig hvis munker kan fly?

- Dust!

- Personsjikane!

Og sånn kan dere holde på til pinse - selv om det akkurat har vært pinse.

Annonse

Verden er full av underfundige skapninger. Den flyr ikke, men fyren under svømmer. Ikke rent lite imponerende det heller.

http://500px.com/photo/6346882

Denne tråden kan uansett bli 100 sider lang.

- Bevis at munker ikke kan fly!

- Nei, det er du som må bevise at de kan fly!

- Men jeg tror på dem!

- Hvis jeg tror at sauer kan fly gjør det Ronald Reagon til en død spagetti? 

- Hva har det med saken å gjøre? Jeg tror ikke at Ronald Reagon har blitt en spagetti!

- Nei, men hvorfor er det umulig hvis munker kan fly?

- Dust!

- Personsjikane!

Og sånn kan dere holde på til pinse - selv om det akkurat har vært pinse.

:knegg:

Hun svarer fordi hun liker det! ;)

Jeg lurer på om flyvende munker trenger godkjenning fra Luftfartsmyndighetene?

AnonymBruker

:knegg:

Hun svarer fordi hun liker det! ;)

Jeg lurer på om flyvende munker trenger godkjenning fra Luftfartsmyndighetene?

Hvis de svever høyt nok, så ;)

Vet du hvor høyt det er lov å fly en drage?

( jeg tenker på en drage med tråd, og ikke en "ildsprutende" drage :D  )

Anonymous poster hash: 80ab7...951

Hvis dette er juks, hvordan kan det da forklares?

I filmklippet så vi ikke bak munken. (Var han virkelig en munk?) I det bakrommet er det mulig å skjule trikset. Der hang tepper  ved veggen bakom og de kan også skjule hjelpemidler. Tenk deg et lite sete på enden av ei solid horisontal stang ut fra et stativ skjult av veggteppene. Denne stangen skyves fram fra baksiden av munken i det han setter seg. Og da setter munken seg på setet. Hydraulikk gjør at stangen med setet heves slik at det ser ut til at munken svever. Hydraulikken trenger ikke være mer avansert enn slike jekker man får tak i på bilutstyrsforretninger. Jekken kan betjenes av en hjelper utenfor synsvidde.

Hvorfor anta at dette var juks?

Muligheten til juks som nevnt ovenfor er nok et klassisk eksempel på hvordan illusjoner og trylletriks blir utført. Og det burde denne journalisten/tilskueren ha visst. Når han ikke gjør noe for å avkrefte at denne muligheten til juks, må man spørre seg hvorfor han ikke gjør det.

Hvis dette er juks, hvordan kan det da forklares?

. Når han ikke gjør noe for å avkrefte at denne muligheten til juks, må man spørre seg hvorfor han ikke gjør det.

Programlederen er illusjonist selv, og programmet er ikke en 'avslør magi', men et underholdningsprogram med 'reise inn i magiens verden'. Han demostrerer selv trylletriks i løpet av programmet, og med unntak av slammetemmingen er det ikke forklaring på hvordan ting gjøres som er det essensielle her. Dette er IKKE en dokumentar for å dokumentere overnaturlige ting, klippet med munken som flyr må settes i kontekst av hele programmet. Det er derfor programleder/tilskuer ikke gjør noe spesielt for å etterprøve eller undersøke forskjellige mulige forklaringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...