Gå til innhold

Depresjon og PMS - samtidig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Mennene ville heller ALDRI ha sagt at det var psykisk, skal det stå.

1 av 100 Mdelenemie?

Hvor har du det fra?

Jeg er åpen med mine venner og andre som ikke står så nær. Jeg får høre noe helt annet. Det er mange ulike og like plager som påvirker hverdagen fra 1 - flere dager.

Hei!

 

 

Du kan være den ene av de hundre.

 

Jeg baserer mine tall på rompetroll, nymfeparakitter høner, katter, marsvin kaniner, hunder, m.m..

 

dvs høytstående og nærstående virveldyr, ikke primitive, men høyst sammenlignbare grupper av arter.

 

:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei!

 

 

Ja jeg har medisin grunnfag og mellomfag, så jeg vet nok, og nok til å mene at det er mye sludder og vås og innbilning.

 

Jeg har 14 arter rundt meg nå! Ingen av hun kjønnene har pms... de svømmer, hopper og lever sitt liv, noe mange kvinner her inne burde komme å studere.

Du har rett i at PMS ikke er veldig utbredt

"Utbredelse. Det anslås at 85 % av alle kvinner har noen plager før menstruasjonen. Hos 5 % er imidlertid plagene så alvorlige at de kan kalles PMS."

premenstruelt syndrom – Store medisinske leksikonsml.snl.no/premenstruelt_syndrom‎

 

Anonymous poster hash: ec537...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Har du aper?? Jeg kommer!

Vi er de eneste dyrene som menstruerer...!

Hei!

 

 

Alle pattedyr har sine sykluser...

 

Det er lenger siden vi skilte lag fra hunder enn sjimpanser, bare 12 millioner år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Du har rett i at PMS ikke er veldig utbredt

"Utbredelse. Det anslås at 85 % av alle kvinner har noen plager før menstruasjonen. Hos 5 % er imidlertid plagene så alvorlige at de kan kalles PMS."

premenstruelt syndrom – Store medisinske leksikonsml.snl.no/premenstruelt_syndrom‎

 

Anonymous poster hash: ec537...4f5

 

Hei!

 

 

Takk :-) Jeg hadde ikke tallene :-)

 

Nettopp og av den grunn bør flertallet av kvinner ikke uttale seg :-)

 

Saken er at hvis "alle" har autisme (er jo blit en motediagnose" så er alle kvinner syke hver mnd, og det er man ikke tjent med å ha som innstilning verken som samfunn eller mor.

 

Det betyr ikke at kvinner ikke kan få livmorhalskreft og menn ikke kreft i prostata, men man bør leve og fungere og tenke positivt for man er født som en frisk art, det betyr at man kan gå i krigen for sitt avkom 365 dager i året hvis man er et friskt individ og ikke syk selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

 

Takk :-) Jeg hadde ikke tallene :-)

 

Nettopp og av den grunn bør flertallet av kvinner ikke uttale seg :-)

 

Saken er at hvis "alle" har autisme (er jo blit en motediagnose" så er alle kvinner syke hver mnd, og det er man ikke tjent med å ha som innstilning verken som samfunn eller mor.

 

Det betyr ikke at kvinner ikke kan få livmorhalskreft og menn ikke kreft i prostata, men man bør leve og fungere og tenke positivt for man er født som en frisk art, det betyr at man kan gå i krigen for sitt avkom 365 dager i året hvis man er et friskt individ og ikke syk selvsagt.

Jeg er enig i at folk bør tenke mer positivt.

Menstruasjon er naturlig og ikke sykelig (da ser jeg bort fra de 5% som har PMS og store plager)

 

(Mange ser også på graviditet som en ""sykdom med mange plager. Graviditet er naturlig, og noen har større eller mindre plager med det)

 

Det må være mange kvinner som overdriver sine plager, i hvertfall. Det har vært litt rart, da jeg har hatt svært få plager i forbindelse med menstruasjonen. Jeg har tenkt at jeg var uvanlig heldig, pga slik som andre har klaget og sutret. Og så er det faktisk flertallet som har det slik som jeg :)

Svært mange som jeg har vært i kontakt med gjennom arbeid og ellers har sutret over "PMS" plager (kanskje fordi de trodde at PMS er noe som alle kvinner har?)

 

Kanskje noen "tenker seg syk" også, pga at de tror at det er forferdelige plager med å ha menstruasjon.

 

Men jeg leste også at stress kan forverre de plagene som de har i forbindelse med menstruasjonen.

Har du lest Personlig melding, som jeg sendte fra mitt faste nick, om striesekker?

Anonymous poster hash: ec537...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Ja jeg har medisin grunnfag og mellomfag, så jeg vet nok, og nok til å mene at det er mye sludder og vås og innbilning.

 

Jeg har 14 arter rundt meg nå! Ingen av hun kjønnene har pms... de svømmer, hopper og lever sitt liv, noe mange kvinner her inne burde komme å studere.

Ok.

Men mener du at jeg, som er en av de som har store plager med det, bare burde ta meg sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Hei!

 

 

Mitt tips til kvinner som tror man er syk 12 ganger pr år, er å tenke seg godt om!

 

Er det ikke en ganske regelmessig syklus, en del av livet, og i utgangspunktet sunt og friskt?

 

Slik en del kvinner maser om sin syklus her inne får man opplevelsen av at kvinner er en syk art.

 

Min konklusjon er enkel: Ikke tenk for mye, kjøpt libress, ta paracet og man føler seg frisk, fra første dag.

 

Jeg er tilhenger av verneplikt for kvinner, skal man tro på kvinner på dette forum ( enkelte) burde kvinner ikke en gang bli vurdert som soldater, hvis de har humørsvingninger hver måned.

 

Det er massesuggesjon og innbilning og tull og vås,.

 

Den dagen den sannheten kommer frem slipper jeg mer tullprat om den saken inn i ørene og sykefraværet går ned. De kvinner som sliter med sine månedlige sykluser må ha noe helt annet enn hormoner som lager problemer, men heller ideer, og tanker og psykiske problemer.

Å være kvinne er å være like frisk som en mann, man kan bli syk, men det er ikke noe evig problem og diskusjon. Hører du menn jamre seg over sin prostata? eller sine testikler? Nei.

Du er ganske påståelig enkelte ganger må jeg si.  Jeg tør å påstå at jeg ikke innbiller meg mine pms- plager. Virker som du tror at plager du selv ikke har, det kan ingen andre ha heller. Jeg kjenner godt pms-plager. Både fysisk og på humøret. Ikke dermed sagt at jeg legger meg syk av den grunn. De leste lever da som vanlig for det. Tenk om jeg hadde sagt at du innbiller deg din asperger og at det bare er tull og vås? Jeg mener også å huske at det ikke er lenge siden du var ganske hysterisk ang din menstruasjon, så jeg synes du får være litt overbærende mot andre som har andre typer plager enn det du selv har. Du har plager som for andre kan være vanskelig å forstå. Som f.eks på pusse tenner osv. Andre har andre plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske påståelig enkelte ganger må jeg si.  Jeg tør å påstå at jeg ikke innbiller meg mine pms- plager. Virker som du tror at plager du selv ikke har, det kan ingen andre ha heller. Jeg kjenner godt pms-plager. Både fysisk og på humøret. Ikke dermed sagt at jeg legger meg syk av den grunn. De leste lever da som vanlig for det. Tenk om jeg hadde sagt at du innbiller deg din asperger og at det bare er tull og vås? Jeg mener også å huske at det ikke er lenge siden du var ganske hysterisk ang din menstruasjon, så jeg synes du får være litt overbærende mot andre som har andre typer plager enn det du selv har. Du har plager som for andre kan være vanskelig å forstå. Som f.eks på pusse tenner osv. Andre har andre plager.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå pleier jeg ikke å regne meg som syk når jeg har mensen, og de fleste månedene tar jeg ikke smertestillende en gang - det får holde med en varmeflaske. Når jeg har hatt mensen i 7 år før jeg begynner å vurdere om jeg kan ha nok plager til at det er PMS eller PMDD, synes jeg ikke det virker som om jeg prøver å bruke det som en unnskyldning...

 

Menskopp i stedet for bind og tamponger har jeg tenkt på før, fordi jeg synes det virker som et miljøvennlig alternativ. Det eneste er at jeg bekymrer meg for at den kan være litt stor og derfor ubehagelig.

 

Jeg skal prøve å ta det opp med psykiateren, det er spesielt kombinasjonen av depresjon og PMS jeg vil ha litt mer kunnskap om. :)



Anonymous poster hash: 9dc0d...433
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg for min del er ikke i tvil om at det finnes en sammenheng. Jeg er ikke deprimert til vanlig, men noen dager hver måned er jeg helt i bånn. Ingenting gir noe glede, jeg er helt sikker på at mannen min er lei av meg og vil bort, jeg kan begynne å gråte flere ganger om dagen, og mine tanker om meg selv egner seg ikke på trykk. Så tar jeg en titt på sykluskalendere, og jadda, det er eggløsningsuka. Så går det over, like plutselig som det kom.  Og sånn har det vært i mange år...



Anonymous poster hash: 380d4...3c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er ikke i tvil om at det finnes en sammenheng. Jeg er ikke deprimert til vanlig, men noen dager hver måned er jeg helt i bånn. Ingenting gir noe glede, jeg er helt sikker på at mannen min er lei av meg og vil bort, jeg kan begynne å gråte flere ganger om dagen, og mine tanker om meg selv egner seg ikke på trykk. Så tar jeg en titt på sykluskalendere, og jadda, det er eggløsningsuka. Så går det over, like plutselig som det kom.  Og sånn har det vært i mange år... Anonymous poster hash: 380d4...3c8

Jeg opplever at de fleste kjenner disse symptomene du nener eller lignende. Noen får lettere migrene og mange kjenner det på søtbehov eller/og humørsvigninger. De opplever seg ikke som syke, mer irritable og utilpass. Noen får økt væske i kroppen. Andre plages med store blødninger de to første dagene. Noe av dette er aldersbetinget.

Om den egentlige årsaken til ubehagligheter handler om levesett, matinntak eller andre mangler for kroppen, er mulig, men de er ikke inbildninger :)

Kanskje virker PMS som en liten katalysator i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pleier jeg ikke å regne meg som syk når jeg har mensen, og de fleste månedene tar jeg ikke smertestillende en gang - det får holde med en varmeflaske. Når jeg har hatt mensen i 7 år før jeg begynner å vurdere om jeg kan ha nok plager til at det er PMS eller PMDD, synes jeg ikke det virker som om jeg prøver å bruke det som en unnskyldning... Menskopp i stedet for bind og tamponger har jeg tenkt på før, fordi jeg synes det virker som et miljøvennlig alternativ. Det eneste er at jeg bekymrer meg for at den kan være litt stor og derfor ubehagelig. Jeg skal prøve å ta det opp med psykiateren, det er spesielt kombinasjonen av depresjon og PMS jeg vil ha litt mer kunnskap om. :)Anonymous poster hash: 9dc0d...433

Jeg er ingen ekspert. Men for meg er det ganske åpenbart at om man fra før er deprimert/har en depresjon, så vil denne forsterkes under pms. Er man ikke deprimert fra før, så blir man deprimert "bare" en gang i mnd. Kanskje er det også derfor ssri brukes mot pms?

Skulle ønske du fikk et faglig svar på dette. Håper du får det hos din psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Jeg er enig i at folk bør tenke mer positivt.

Menstruasjon er naturlig og ikke sykelig (da ser jeg bort fra de 5% som har PMS og store plager)

 

(Mange ser også på graviditet som en ""sykdom med mange plager. Graviditet er naturlig, og noen har større eller mindre plager med det)

 

Det må være mange kvinner som overdriver sine plager, i hvertfall. Det har vært litt rart, da jeg har hatt svært få plager i forbindelse med menstruasjonen. Jeg har tenkt at jeg var uvanlig heldig, pga slik som andre har klaget og sutret. Og så er det faktisk flertallet som har det slik som jeg :)

Svært mange som jeg har vært i kontakt med gjennom arbeid og ellers har sutret over "PMS" plager (kanskje fordi de trodde at PMS er noe som alle kvinner har?)

 

Kanskje noen "tenker seg syk" også, pga at de tror at det er forferdelige plager med å ha menstruasjon.

 

Men jeg leste også at stress kan forverre de plagene som de har i forbindelse med menstruasjonen.

Har du lest Personlig melding, som jeg sendte fra mitt faste nick, om striesekker?

Anonymous poster hash: ec537...4f5

 

Hei!

 

Takk for at du forstår litt hva jeg mener!

 

Det irriterer meg da jeg feks skulle spise min lunsj sammen med kolleger, at jeg måtte sitte å høre på klaging, rundt syklus osv.(jeg sa ingenting, men jeg så ned i maten min).. Av den grunn fordi flertallet klaget og dro hverandre opp i en slags massesuggesjon, mener jeg som deg at enkelte/mange "tenker seg syk" en gang pr mnd.

 

Da selvsagt ikke de som har pms, eller som virkelig har bekkenløsning. De som må bruke krykker eller må innlegges på sykehus, bruke sterke smertestillende osv... Jeg orket heller ikke å gå i barselgruppe eller trillegruppe, en av grunnene var tullpratet om fødsel og graviditet og "ammetåke" ?, de ga meg følelsen av at å gå gravid/ amme var noe sykt, og aldri har jeg vært så våken/skjerpet og energisk som nettopp da jeg gikk gravid og ammet, jeg tror hormonet oxytocin spiller positivt inn for mammaer, og det gir både mer energi og økt våkenhet som fører til naturlig binding og kjærlighet mellom mor-barn.

 

Å ha en syklus og være gravid og føde barn er naturlig, det innebærer for flertallet ingen plager.

 

Jeg har vært bortreist, jeg trodde jeg svarte på din pm om striesekker, men skal gjøre det nå :-) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Ok.

Men mener du at jeg, som er en av de som har store plager med det, bare burde ta meg sammen?

Hei!

 

 

 

Nei ikke hvis du har dokumenterte plager, men kun hvis de er tenkte/innbilte.

 

Som kvinne må man forstå at man er frisk, og "fit for fight" 365 dager pr år.

 

Det er menn som har problemer med prostata, det er kvinner (deg) som har pms, men kvinner trenger ikke tenke seg syke en gang pr mnd. Det er å overdrive.

 

Det er heller bedre at du og de som virkelig har pms klager, det er når "alle" gjør det, man får tanker som "er dette seriøst eller bare klaging inn i øregangen?" (og man trenger ikke bruke lunsjpausen til å plage andre med sin "nød")

 

man kan trekke parallellen til asperger syndrom, som er en motediagnose, og som psykologen sa til oss da vi utredet vår minste, foreldre kommer og krever å få diagnosen, den eller ingen. (?) Dette skjer også i voksenpsykiatrien, man slenger rundt seg med diagnosen asperger syndrom, til et hver nedstemt menneske eller selvsentrert menneske som ikke har slitt med autisme fra barnehage og gjennom hele livet. Når vanskene "dukker opp" når man blir 30 år, så heter det kanskje noe annet. For oss som har slitt med vår autisme fra vi var små barn, blir den nye gruppen aspergere en påkjenning og byrde i det de mener og får oss til å tro at "asperger i seg selv er ikke et problem", men det er det! Det er autisme om innebærer ufattelig ensomhet midt blant andre og dårlige kommunikasjonsevner pga av en annerledes hjernefungering. Jeg vil av den grunn heller ha "strenge psykiatere" som diagnostiserer kun de som virkelig har det. Håper du forstår parallellen til pms. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Du er ganske påståelig enkelte ganger må jeg si.  Jeg tør å påstå at jeg ikke innbiller meg mine pms- plager. Virker som du tror at plager du selv ikke har, det kan ingen andre ha heller. Jeg kjenner godt pms-plager. Både fysisk og på humøret. Ikke dermed sagt at jeg legger meg syk av den grunn. De leste lever da som vanlig for det. Tenk om jeg hadde sagt at du innbiller deg din asperger og at det bare er tull og vås? Jeg mener også å huske at det ikke er lenge siden du var ganske hysterisk ang din menstruasjon, så jeg synes du får være litt overbærende mot andre som har andre typer plager enn det du selv har. Du har plager som for andre kan være vanskelig å forstå. Som f.eks på pusse tenner osv. Andre har andre plager.

Hei!

 

 

:-)

 

Jeg skrev ikke om de som virkelig har pms, jeg skrev om de som klager hver mnd.

Det er stor forskjell.

 

Se mitt svar til hww!

 

Og jeg har aldri vært hysterisk med min syklus, den merker jeg knapt, :-)

du forveksler vel med en annen. 

 

Når det gjelder asperger syndrom så er det godt dokumentert av andre og ikke min egen oppfatning, mer noe jeg nå etter år godtar og oftere forstår at jeg har selv. Pms kan også dokumenteres, det er ikke de som virkelig har plager jeg skrev om, men at "alle" kvinner/ eller så mange gjør menstruasjon til noe sykelig, undergraver for dere som virkelig har plagene. Akkurat som det gjør for meg at "alle" som krever asperger syndrom diagnose eller innbiller seg å ha det, får diagnosen til slutt... Det undergraver alvoret og vanskene som ligger i det å ha en utviklingsforstyrrelse. (håper du forstår hva jeg prøver å formidle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for at du forstår litt hva jeg mener!

 

Det irriterer meg da jeg feks skulle spise min lunsj sammen med kolleger, at jeg måtte sitte å høre på klaging, rundt syklus osv.(jeg sa ingenting, men jeg så ned i maten min).. Av den grunn fordi flertallet klaget og dro hverandre opp i en slags massesuggesjon, mener jeg som deg at enkelte/mange "tenker seg syk" en gang pr mnd.

 

Da selvsagt ikke de som har pms, eller som virkelig har bekkenløsning. De som må bruke krykker eller må innlegges på sykehus, bruke sterke smertestillende osv... Jeg orket heller ikke å gå i barselgruppe eller trillegruppe, en av grunnene var tullpratet om fødsel og graviditet og "ammetåke" ?, de ga meg følelsen av at å gå gravid/ amme var noe sykt, og aldri har jeg vært så våken/skjerpet og energisk som nettopp da jeg gikk gravid og ammet, jeg tror hormonet oxytocin spiller positivt inn for mammaer, og det gir både mer energi og økt våkenhet som fører til naturlig binding og kjærlighet mellom mor-barn.

 

Å ha en syklus og være gravid og føde barn er naturlig, det innebærer for flertallet ingen plager.

 

Jeg har vært bortreist, jeg trodde jeg svarte på din pm om striesekker, men skal gjøre det nå :-) Takk

Hva tenker du om unge jenter som har så store mensplager at de blir sengeliggende 1-3 dager i mnd?

Min datter hadde det slik. Legen satte henne på store doser Ibux. Det virket ikke. Hun måtte til slutt få p-piller, og som ble "redningen" på hennes plager - og fraværet fra skolen deretter. Er dette også syting og sutring?

Jeg synes du uttaler deg bombastisk om ting du ikke vet i denne tråden, og det irriterer meg. Jeg har lest at det er mange som har så store smerter at de er borte fra jobb og skole hver mnd - pms eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Nå pleier jeg ikke å regne meg som syk når jeg har mensen, og de fleste månedene tar jeg ikke smertestillende en gang - det får holde med en varmeflaske. Når jeg har hatt mensen i 7 år før jeg begynner å vurdere om jeg kan ha nok plager til at det er PMS eller PMDD, synes jeg ikke det virker som om jeg prøver å bruke det som en unnskyldning...

 

Menskopp i stedet for bind og tamponger har jeg tenkt på før, fordi jeg synes det virker som et miljøvennlig alternativ. Det eneste er at jeg bekymrer meg for at den kan være litt stor og derfor ubehagelig.

 

Jeg skal prøve å ta det opp med psykiateren, det er spesielt kombinasjonen av depresjon og PMS jeg vil ha litt mer kunnskap om. :)

Anonymous poster hash: 9dc0d...433

 

Hei!

 

 

Det kan hende at de som i utgangspunktet er deprimerte får større vansker eller hyppigere pms, sånt vet jeg ingenting om. Jeg skrev om kvinner generelt, jeg jobbet et sted og der kunne man få inntrykk av at alle kvinner har månedlige plager (unntatt meg).

 

Jeg satt derfor også helst med mannlige kolleger, da jeg misliker sterkt snakk om kropp når jeg spiser min mat og slapper av, og gnål og klaging kan man snakke om i sitt hjem og ikke i en gruppe. Jeg er sikker på at de som virkelig har pms ikke klager om dette på jobb/i grupper/ sosiale settinger, like lite som jeg snakker om autisme, er man sammen med andre vil man jo ha det hyggelig. (dvs snakke om en interesse feks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hva tenker du om unge jenter som har så store mensplager at de blir sengeliggende 1-3 dager i mnd?

Min datter hadde det slik. Legen satte henne på store doser Ibux. Det virket ikke. Hun måtte til slutt få p-piller, og som ble "redningen" på hennes plager - og fraværet fra skolen deretter. Er dette også syting og sutring?

Jeg synes du uttaler deg bombastisk om ting du ikke vet i denne tråden, og det irriterer meg. Jeg har lest at det er mange som har så store smerter at de er borte fra jobb og skole hver mnd - pms eller ikke.

Hei!

 

 

jeg skrev om flertallet og ikke mindretallet.

 

Det forstod i vertfall et menneske i denne tråden. 

 

Jeg vet at jeg kan være bombastisk, men jeg skriver altså ikke om de som virkelig har plager, jeg mener bare at som kvinne er man frisk 365 dager pr år, det er normalen, selvsagt kan både gutter og jenter, kvinner som menn bli syke/ ha plager, det var ikke det jeg mente.

 

Kanskje din datter arvet sin mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madelenemie,

Med flere innlegg kommer det bedre fram hva du egentlig mener. Du skiller på pms plager og de med dokumenterbare pms problemer. Du skiller også på de som får diagnose asperger og de som får diagnose asperger på feil grunnlag, de som vil avsløres i framtiden og som egentlig ikke har det. Du skiller på kvinneplager i forbindelse med graviditet, fødsel og amming, og de som virkelig har dokumenterte plager. Du sier at det er tulleprat å snakke om slike plager og at det gir deg en følelse av å at det å gå gravid/amme er noe sykt.

Du sier også at du ikke trives med slik klaging og ikke når du spiser. Så provoserer du litt, når du skriver at som kvinne må man forstå at man er frisk og ”fit for fight” 365 dager pr år. :)

Du innrømmer at de fleste prater og klager litt, men at du ikke liker det eller anerkjenner dette som reelle plager. Og det er vel her utfordringer ligger.

Det er nok et større behov for lufting av plager, smerter og ubehag i vårt samfunn enn du liker kanskje? Vi som kvinner vet at når noen klager rundt pms og svangerskap, så kan de godt egentlig klage over noe annet de ikke ønsker å si, men vi anerkjenner hverandres utfordringer i det de våger å prate om.

Så er det ikke slik at andres eller egne plager og ubehag skal overses. Hvor store plager det er for den enkelte har ikke andre noe med å bedømme. Hva som er stort for en kan være lite for en annen. Jeg tror faktisk de fleste ville kunne få dokumenter at de har plager under mensen om de hadde villet det. De ønsker vel ikke det, og det holder for de fleste å klage litt. Så går jo plager i bølger og er ikke like hele livet.

Når mennesker klager, så skal en ikke kimse av det og si at det du plages med er egentlig ikke viktig nok, og er ikke dokumenterbart. PMS og svangerskapsplager er i høyeste grad dokumenterbare generelle plager som mennesker kjenner seg igjen i. En må ikke tie om plager og løpe til lege for å få det dokumentert for å bli tatt seriøst. For meg holder det at venninner klager og jeg skjønner når livet for øvrig ikke er så enkelt at det kanskje er mer bak klagene. Noen ganger prøver en på venner hvordan det er å klage i det små, før en slipper ut noen større utfordringer som egentlig ligger bak. De som avfeier andres plager går garantert fri fra å høre mer. Tar en ikke hint og alvor i situasjoner som er små, så lar en være å si mer.

PMS er ikke noe å kimse av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...