Gå til innhold

Svie i hodebunn


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei.

Jeg har hatt svie i hodebunnen i ett halvt år. Det er hovedsaklig på sidene av hodet og i vikene. Jeg har også mistet noe mer hår i vikene i denne perioden.

Jeg vil beskrive det som en solbrent følelse, rødlig og varm hodebunn, ingen flassing, virker ikke veldig fett. Det svir også ved tinningen og er litt rødt.

Det er 1mm små røde prikker spredt med store mellomrom på sidene av hodet og i vikene.

Jeg startet for litt over 1 måned siden med La Roche Posay Kerium Extra gentle shampo, som jeg bruker hver dag eller annenhver dag.

Jeg begynte også samtidig med Fungoral 2 ganger i uken.

Dette har hatt minimal virkning. Men under shamponering har det en svalende og behagelig effekt. Samtidig er det veldig godt å klø.

Hva kan det være?

Kan det være Seboreisk Eksem dersom det ikke er flassing og hva kan jeg gjøre siden Fungoral ikke fungerer?

Det er noe mannlig hårtap på far sin side. Kan det være DHT som svir?

Bilde av rød prikk:

http://postimg.org/image/z7s4jqj0d/

Mvh Mann 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Din beskrivelse passer med seborrhoisk eksem, som ikke alltid flasser så mye.. Noen ganger er det ikke nok med Fungoral shampo og er behov for en steroidoppløsning i tillegg. Jeg foreslår at du ber om en resept på Diprosalic oppløsning og benytter dette 3 kvelder i uken på affiserte områder og lar det sitte på over natten . Du kan i tillegg benytte en shampo fra La Roche Posay, Kerium DS som også kan ha bra effekt.

Evt \"innvendig\" hormonpåvirkning skal ikke gi sjenerende symptomer utover evt hårtap / uttynning.

Mvh fra Hudlegen ;.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...