Gå til innhold

Å feilberegne, slik at man støter borti ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Opplever du dette av og til?

Jeg har opplevd det mange ganger. Det har gått utover tær.

Hvorfor skjer dette?

Jeg må legge til at jeg sliter med dårlig konsentrasjon og oppmerksomhet, og det

har nok betydning for dette problemet.

Anonymous poster hash: f2431...ad7

Fortsetter under...

Bella Dotte

Jeg sliter veldig med det. Jeg har nok ikke helt oversikt over hvor kroppen min er til enhver tid, ofte henger kroppen litt etter tankene, jeg tror jeg har kommet lenger enn jeg i virkeligheten har, slik at jeg skumper borti feks bord med hoftene og dørkarmer med skuldrene ol.

AnonymBruker

Hvorfor skjer dette?

Jeg må legge til at jeg sliter med dårlig konsentrasjon og oppmerksomhet, og det

Har du problemer med synet? 

Jeg har en øyesykdom som heter strabisme som også kan påvirke beregningen. 

Jeg støter borti ting rett som det er fordi at øynene ikke klarer å beregne hvor lang avstand jeg har før jeg dunker borti noe. 

Anonymous poster hash: 8c716...a13

Annonse

AnonymBruker

Ja, opplever det av og til. Har alltid slitt litt med det, men det blir verre når hodet ikke er helt med (konsentrasjonsvansker). Noen ganger blir det også verre hvis jeg vet folk ser på meg og jeg er redd for å dulte borti noe, kan bli veldig stresset da. Jeg har også dårlig dybdesyn og hypermobile ledd. 

Anonymous poster hash: 5d82f...680
heisynscorpion

Hvorfor skjer dette?

Det går ikke en dag uten at jeg støter bort i noe :rolleyes: Jeg har ikke vanskeligheter med verken konsentrasjon eller oppmerksomhet.

Spisestuebordet er av glass, og har alltid stått på samme plass, hoften bærer blåmerker av det bordet. Kjøkkendør og kjøleskap det samme, jeg tar svingen for fort, og ender med blåmerker på den andre siden :P Jeg har alltid blåmerker på en eller flere kroppsdeler.

Trapper er et mysterium for meg, og jeg har falt ned mange :(  Forsøker å være forsiktig, men det synes ikke å hjelpe meg ^_^ Min datter har litt av det samme problemet, er det arvelig?

Hadde en alvorlig fallulykke på glatta i trappa inn til huset, skulle bare hente litt ved fra garasjen. Besvimte, alvorlig hjernerystelse, blødning bak øret og en kul som vokste enormt. Har fremdeles ikke hår der kulen var samt at jeg mistet smak/luktesans for alltid.

Så, gudene vet hvorfor jeg er så klossete, er ellers perfeksjonist ;) 

vennlig hilsen hidi

Jeg vil anbefale deg at du først får testet ut synet ditt (trenger du feks briller?) og hvis det er normalt, at du så blir henvist ti en nevrolog for å sjekke ut hva det kan være. Kan godt være noe medfødt altså (feks personer med ADHD, asperger og endel andre tilstander, kan ha problemer med dette).

påskelilje

Det går ikke en dag uten at jeg støter bort i noe :rolleyes: Jeg har ikke vanskeligheter med verken konsentrasjon eller oppmerksomhet.

Spisestuebordet er av glass, og har alltid stått på samme plass, hoften bærer blåmerker av det bordet. Kjøkkendør og kjøleskap det samme, jeg tar svingen for fort, og ender med blåmerker på den andre siden :P Jeg har alltid blåmerker på en eller flere kroppsdeler.

Trapper er et mysterium for meg, og jeg har falt ned mange :(  Forsøker å være forsiktig, men det synes ikke å hjelpe meg ^_^ Min datter har litt av det samme problemet, er det arvelig?

Hadde en alvorlig fallulykke på glatta i trappa inn til huset, skulle bare hente litt ved fra garasjen. Besvimte, alvorlig hjernerystelse, blødning bak øret og en kul som vokste enormt. Har fremdeles ikke hår der kulen var samt at jeg mistet smak/luktesans for alltid.

vennlig hilsen hidi

Husker godt du fortalte om fallet. Det er mange år siden nå? Har du fremdeles INGEN smaks- eller luktesans altså?

Det med at du støter borti ting, begynte det etter fallet, eller har du alltid vært slik?

vennlig hilsen hidi

Har du ikke vært ordentlig utredet? Det der bør du absolutt få utredet hos spesialist.

AnonymBruker

Har du problemer med synet? 

Jeg har en øyesykdom som heter strabisme som også kan påvirke beregningen. 

Jeg støter borti ting rett som det er fordi at øynene ikke klarer å beregne hvor lang avstand jeg har før jeg dunker borti noe. 

Anonymous poster hash: 8c716...a13

Takk for svar!

Jeg har også problemer med synet, men ikke strabisme.

Finnes det ikke behandling for strabisme som du kan få, slik at du slipper å ha dette problemet?

AnonymBruker

Jeg vil anbefale deg at du først får testet ut synet ditt (trenger du feks briller?) og hvis det er normalt, at du så blir henvist ti en nevrolog for å sjekke ut hva det kan være. Kan godt være noe medfødt altså (feks personer med ADHD, asperger og endel andre tilstander, kan ha problemer med dette).

Jeg takker deg og de andre for svar med forslag til hva det kan være.

God natt alle sammen! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...