Gå til innhold

Kan jeg ha besvimt av ei flaske vin?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg drakk opp ei flaske vin på 1 og 1/2 time og så husket jeg ikke mer før jeg våknet i senga med forslått halebein og skrubbsår på ryggen. Vennen min sa jeg hadde falt på gulvet. Jeg fikk hjelp til å reise meg å legge meg i senga. Jeg husker ingenting av dette. Kan jeg ha besvimt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet ikke om du kan ha besvimt. Har du spurt vennen din om han så om  du snublet i noe (eller annen grunn til at du falt)  og om du falt slik at du slo hodet?

 

Du kan ha fått i deg for mye alkohol slik at du har fått en høy promille, og at du derfor ikke husker det som skjedde.

 

" Alkoholens virkning

2785-Alkoholmolekyl.gif

Virkningen alkohol har på kroppen og hjernen er forskjellig fra person til person, og varierer selvsagt ut i fra hvor høy promille man har. Virkningen er dessuten uberegnelig, en gang man drikker kan man hygge seg og danse, mens man neste gang blir aggresiv og havner i slåsskamp. Virkningen av sprit eller annen alkohol man drikker raskt kan forsterke virkningen på en ofte ubehagelig måte. Generelt blir man påvirket omtrent som dette:

  • Ved 0,5 promille begynner man å kjenne seg påvirket, humøret kan endre seg litt.
  • Ved 1 promille begynner man å bli ustø og den kritiske sansen reduseres.
  • Når man når 1,5 promille får man ofte problemer med hukommelsen og balansesansen, man er svært ustø.
  • Ved 2,0 promille er man svært beruset og har sterkt redusert kontroll på hva man tenker og gjør.
  • 3,0 promille er livsfarlig, man kan miste bevisstheten, miste kontroll på kroppens funksjoner. Som foreks. Urinblæren, eller få alvorlige skader på indre organer.

Alkohol påvirker i tillegg kroppens produksjon av hormoner, noe som kan føre til økt lykkefølelse, eller i motsatt tilfele økt følelse av stress, aggresivitet, eller sorg. Å drikke alkohol sammen med bruk av legemidler, kan øke effekten av alkoholen drastisk eller føre til skader på indre organer, og frarådes på det sterkeste."

http://www.ung.no/alkohol/1616_Fakta_om_alkohol.html



Anonymous poster hash: fbaa3...84e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Vet ikke om du kan ha besvimt. Har du spurt vennen din om han så om  du snublet i noe (eller annen grunn til at du falt)  og om du falt slik at du slo hodet? Du kan ha fått i deg for mye alkohol slik at du har fått en høy promille, og at du derfor ikke husker det som skjedde. " Alkoholens virkning2785-Alkoholmolekyl.gifVirkningen alkohol har på kroppen og hjernen er forskjellig fra person til person, og varierer selvsagt ut i fra hvor høy promille man har. Virkningen er dessuten uberegnelig, en gang man drikker kan man hygge seg og danse, mens man neste gang blir aggresiv og havner i slåsskamp. Virkningen av sprit eller annen alkohol man drikker raskt kan forsterke virkningen på en ofte ubehagelig måte. Generelt blir man påvirket omtrent som dette:

  • Ved 0,5 promille begynner man å kjenne seg påvirket, humøret kan endre seg litt.
  • Ved 1 promille begynner man å bli ustø og den kritiske sansen reduseres.
  • Når man når 1,5 promille får man ofte problemer med hukommelsen og balansesansen, man er svært ustø.
  • Ved 2,0 promille er man svært beruset og har sterkt redusert kontroll på hva man tenker og gjør.
  • 3,0 promille er livsfarlig, man kan miste bevisstheten, miste kontroll på kroppens funksjoner. Som foreks. Urinblæren, eller få alvorlige skader på indre organer.
Alkohol påvirker i tillegg kroppens produksjon av hormoner, noe som kan føre til økt lykkefølelse, eller i motsatt tilfele økt følelse av stress, aggresivitet, eller sorg. Å drikke alkohol sammen med bruk av legemidler, kan øke effekten av alkoholen drastisk eller føre til skader på indre organer, og frarådes på det sterkeste."http://www.ung.no/alkohol/1616_Fakta_om_alkohol.html Anonymous poster hash: fbaa3...84e

Jeg spurte om hvordan jeg datt, og personen svarte at jeg bare datt ut av det blå og havnet på siden. Jeg slo ikke hodet, men fikk et blåmerke på ryggen og vondt halebein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spurte om hvordan jeg datt, og personen svarte at jeg bare datt ut av det blå og havnet på siden. Jeg slo ikke hodet, men fikk et blåmerke på ryggen og vondt halebein.

 

Da er det mulig at det var alkoholens virkning som forårsaket både fallet og at du sovnet.

(Grunnen til at jeg spurte om du slo hodet, var pga muligheten for at du hadde skadet hodet i fallet og at du derfor sovnet)

 

Det er lurt å unngå å drikke alkohol for fort og å unngå å drikke for store mengder alkohol. Det tar en stund før du merker virkningen, da rusen (alkoholinnholdet i blodet) er stigende etter at du har tatt det siste glasset.

Anonymous poster hash: fbaa3...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Da er det mulig at det var alkoholens virkning som forårsaket både fallet og at du sovnet.(Grunnen til at jeg spurte om du slo hodet, var pga muligheten for at du hadde skadet hodet i fallet og at du derfor sovnet) Det er lurt å unngå å drikke alkohol for fort og å unngå å drikke for store mengder alkohol. Det tar en stund før du merker virkningen, da rusen (alkoholinnholdet i blodet) er stigende etter at du har tatt det siste glasset. Anonymous poster hash: fbaa3...84e

Ok. Tusen takk for gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drakk opp ei flaske vin på 1 og 1/2 time og så husket jeg ikke mer før jeg våknet i senga med forslått halebein og skrubbsår på ryggen. Vennen min sa jeg hadde falt på gulvet. Jeg fikk hjelp til å reise meg å legge meg i senga. Jeg husker ingenting av dette. Kan jeg ha besvimt?

 

Har du drikket samme mengde tidligere uten å falle om og/ eller sovne?

Husk at også andre ting spiller inn i forhold til hvordan alkoholen virker i kroppen; som bl.a om du har spist/ikke spist på forhånd, hvordan formen din er, inntak av medisiner .Obs!  Diverse medisiner er farlig å kombinere med drikking av alkohol!

 

Anonymous poster hash: fbaa3...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

Har du drikket samme mengde tidligere uten å falle om og/ eller sovne?Husk at også andre ting spiller inn i forhold til hvordan alkoholen virker i kroppen; som bl.a om du har spist/ikke spist på forhånd, hvordan formen din er, inntak av medisiner .Obs!  Diverse medisiner er farlig å kombinere med drikking av alkohol!  Anonymous poster hash: fbaa3...84e

Jeg har drukket samme mengde før uten å falt om. Jeg går på fluoxetin og lav dose abilify i tillegg. Personalet mitt sier at det ikke er farlig å drikke alkohol så lenge jeg tar pillene om morgenen og drikker på kvelden. Jeg sovnet ikke på gulvet, men jeg ble hjulpet opp og i senga. Men jeg vet ikke om jeg besvimte, siden jeg falt. Jeg spiste ikke den ettermiddagen før jeg drakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har drukket samme mengde før uten å falt om. Jeg går på fluoxetin og lav dose abilify i tillegg. Personalet mitt sier at det ikke er farlig å drikke alkohol så lenge jeg tar pillene om morgenen og drikker på kvelden. Jeg sovnet ikke på gulvet, men jeg ble hjulpet opp og i senga. Men jeg vet ikke om jeg besvimte, siden jeg falt. Jeg spiste ikke den ettermiddagen før jeg drakk.

 

Jeg har ikke greie på de medisinene som du bruker. Men du burde kunne stole på det som personalet har sagt.

 

Det er mulig at alkoholen virket som den gjorde fordi du ikke hadde spist på etteriddagen før du drakk.

 

Håper at du er mer forsiktig med inntak av alkohol fremover.

 

Fint at du spør om råd

 

Klem :)

 

Håper at smertene går snart over

Anonymous poster hash: fbaa3...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...