AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Vet ikke min arme råd. Bytta lege og kom til ei som ikke oppfører seg fint. Snakker gebrokkent og blir irritert når jeg ikke forstår henne. Men det er ingen ledige andre plasser som kan være aktuelle for meg. Akkurat nå. Kan jeg bruke en annen lege inntil jeg får bytta selv om jeg ikke er på lista? Dette til prekære ting. Er det feks frekt å ringe til et legesenter å høre om time feks hvis jeg får det psykisk veldig vanskelig og trenger hjelp og/eller medisiner? Føler det kanskje er litt på kanten? Men må si jeg er fortvila! Takker for innspill! Anonymous poster hash: 3354a...461 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dima -76 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Ja, du kan bruke en annen lege en fastlegen. Men da tror jeg du må gå til et privat legesenter som er utenfor fastlege-ordningen (f.eks Volvat). Det er mye dyrere, men har du råd til det kan det jo være verdt det. Jeg vet ikke om fastleger tar imot pasienter som ikke står på listen deres, men jeg syns det høres usannsynelig ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Vet ikke min arme råd. Bytta lege og kom til ei som ikke oppfører seg fint. Snakker gebrokkent og blir irritert når jeg ikke forstår henne. Men det er ingen ledige andre plasser som kan være aktuelle for meg. Akkurat nå. Kan jeg bruke en annen lege inntil jeg får bytta selv om jeg ikke er på lista? Dette til prekære ting. Er det feks frekt å ringe til et legesenter å høre om time feks hvis jeg får det psykisk veldig vanskelig og trenger hjelp og/eller medisiner? Føler det kanskje er litt på kanten? Men må si jeg er fortvila! Takker for innspill!Anonymous poster hash: 3354a...461 Er det ingen ledige fastleger i nærheten av der du bor, slik at du kunne ha byttet? Du kan jo evt bytte igjen når den legen du evt ønsker å ha får ledige plasser på sin liste. Jeg kjenner en som fikk timer hos en annen fastlege ved et annet legesenter, uten å ha byttet fastlege. H*n forklarte om at det var problematisk å gå til sin faste lege. Anonymous poster hash: 20410...2fa 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Vet ikke min arme råd. Bytta lege og kom til ei som ikke oppfører seg fint. Snakker gebrokkent og blir irritert når jeg ikke forstår henne. Men det er ingen ledige andre plasser som kan være aktuelle for meg. Akkurat nå. Kan jeg bruke en annen lege inntil jeg får bytta selv om jeg ikke er på lista? Dette til prekære ting. Er det feks frekt å ringe til et legesenter å høre om time feks hvis jeg får det psykisk veldig vanskelig og trenger hjelp og/eller medisiner? Føler det kanskje er litt på kanten? Men må si jeg er fortvila! Takker for innspill! Anonymous poster hash: 3354a...461 Anonymous poster hash: 42c1d...a0a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Vet ikke min arme råd. Bytta lege og kom til ei som ikke oppfører seg fint. Snakker gebrokkent og blir irritert når jeg ikke forstår henne. Men det er ingen ledige andre plasser som kan være aktuelle for meg. Akkurat nå. Kan jeg bruke en annen lege inntil jeg får bytta selv om jeg ikke er på lista? Dette til prekære ting. Er det feks frekt å ringe til et legesenter å høre om time feks hvis jeg får det psykisk veldig vanskelig og trenger hjelp og/eller medisiner? Føler det kanskje er litt på kanten? Men må si jeg er fortvila! Takker for innspill! Anonymous poster hash: 3354a...461 Anonymous poster hash: 42c1d...a0a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg skiftet fastlege og angret. Jeg får fremdeles gå til min forrige fastlege selv om jeg har en del oppfølging.skal prøve å komme inn på listen hans igjen, men det er aldri ledig. Det kunne godt vært anledning til å angre når du skifter fastlege.nå er det en som jeg ikke går til som får betalt for å ha meg på lista.Anonymous poster hash: 42c1d...a0a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Ja, du kan bruke en annen lege en fastlegen. Men da tror jeg du må gå til et privat legesenter som er utenfor fastlege-ordningen (f.eks Volvat). Det er mye dyrere, men har du råd til det kan det jo være verdt det. Jeg vet ikke om fastleger tar imot pasienter som ikke står på listen deres, men jeg syns det høres usannsynelig ut. Men hvis jeg får time på volvat, hvordan skal jeg begrunne at jeg ikke går til min fastlege i den krisa jeg har nå? Har behandler, men han er lenge på ferie. Skal bytte, men det tar jo sin tid...Anonymous poster hash: 3354a...461 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Er det ingen ledige fastleger i nærheten av der du bor, slik at du kunne ha byttet? Du kan jo evt bytte igjen når den legen du evt ønsker å ha får ledige plasser på sin liste. Jeg kjenner en som fikk timer hos en annen fastlege ved et annet legesenter, uten å ha byttet fastlege. H*n forklarte om at det var problematisk å gå til sin faste lege.Anonymous poster hash: 20410...2fa Jeg tør egentlig ikke gå til en som ikke har meg på lista..er redd for å være til bry...Anonymous poster hash: 3354a...461 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Men hvis jeg får time på volvat, hvordan skal jeg begrunne at jeg ikke går til min fastlege i den krisa jeg har nå? Har behandler, men han er lenge på ferie. Skal bytte, men det tar jo sin tid...Anonymous poster hash: 3354a...461 Må du forklare noe, da? Du betaler legen for at han/hun skal behandle deg. Tror ikke du får spørsmål om hvorfor du ikke bruker fastlegen din. Og om du skulle få det så kan du svare at du nettopp har byttet fastlege og ikke er fortrolig med den nye legen. Anonymous poster hash: 8156f...7a9 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Vet ikke min arme råd. Bytta lege og kom til ei som ikke oppfører seg fint. Snakker gebrokkent og blir irritert når jeg ikke forstår henne. Men det er ingen ledige andre plasser som kan være aktuelle for meg. Akkurat nå. Kan jeg bruke en annen lege inntil jeg får bytta selv om jeg ikke er på lista? Dette til prekære ting. Er det feks frekt å ringe til et legesenter å høre om time feks hvis jeg får det psykisk veldig vanskelig og trenger hjelp og/eller medisiner? Føler det kanskje er litt på kanten? Men må si jeg er fortvila! Takker for innspill!Anonymous poster hash: 3354a...461 Kanskje det enkleste i såfall vil være å spørre din forrige fastlege? Du kan også henvende deg til en annen fastlege, men fastlegene plikter å prioritere sine egne pasienter så det er ikke sikkert at du vil få noen time. Har du snakket mange ganger med den nye fastlegen? Av og til er det jo slik at kontakten blir bedre etterhvert, så hvis du ikke har vært der så mange ganger så synes jeg du skal gjøre et nytt forsøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Må du forklare noe, da? Du betaler legen for at han/hun skal behandle deg. Tror ikke du får spørsmål om hvorfor du ikke bruker fastlegen din. Og om du skulle få det så kan du svare at du nettopp har byttet fastlege og ikke er fortrolig med den nye legen. Anonymous poster hash: 8156f...7a9 Ja du har rett i dette. Jeg ringte nettopp til volvat, men det bare ringte og ingen tok telefonen. Skjønner det ikke, det sto et tlf.nr på nettet jeg kunne ringe. Lurer på om det kan være nedlagt. Da må jeg nok vente til at jeg har skiftet Anonymous poster hash: 3354a...461 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Kanskje det enkleste i såfall vil være å spørre din forrige fastlege? Du kan også henvende deg til en annen fastlege, men fastlegene plikter å prioritere sine egne pasienter så det er ikke sikkert at du vil få noen time. Har du snakket mange ganger med den nye fastlegen? Av og til er det jo slik at kontakten blir bedre etterhvert, så hvis du ikke har vært der så mange ganger så synes jeg du skal gjøre et nytt forsøk. Jeg har vært der noen ganger. En gang skulle jeg fjerne en føflekk. Da hadde jeg veldig angst. Da hun kom med sprøyten, ble jeg redd og trakk meg. Hun sa bare "Gode gud" og virket oppgitt. Dette ga meg bare mer angst. Har legeskrekk, så jeg tør ikke gå tilbake Anonymous poster hash: 3354a...461 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg har vært der noen ganger. En gang skulle jeg fjerne en føflekk. Da hadde jeg veldig angst. Da hun kom med sprøyten, ble jeg redd og trakk meg. Hun sa bare "Gode gud" og virket oppgitt. Dette ga meg bare mer angst. Har legeskrekk, så jeg tør ikke gå tilbake Anonymous poster hash: 3354a...461 Jeg synes du skal utfordre deg selv og gå tilbake. Legen var sikkert travel og ble stresset da du ble redd. Ideelt sett skulle hun ikke reagert slik, men det som skjedde var vel ikke så ille at du ikke kan gi henne noen nye sjanser? Du kompliserer ting veldig for deg selv ved å ikke forholde deg til den fastlegen du har. Jeg synes du skal bestille time, forsøke å si noe om at du lett blir redd og håpe på at dere får til et ok samarbeide. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg synes du skal utfordre deg selv og gå tilbake. Legen var sikkert travel og ble stresset da du ble redd. Ideelt sett skulle hun ikke reagert slik, men det som skjedde var vel ikke så ille at du ikke kan gi henne noen nye sjanser? Du kompliserer ting veldig for deg selv ved å ikke forholde deg til den fastlegen du har. Jeg synes du skal bestille time, forsøke å si noe om at du lett blir redd og håpe på at dere får til et ok samarbeide. Jeg har funnet en lege i nabokommunen som virker ok. Så bytter til han. Det er ikke så voldsomt langt å kjøre heller :-)Anonymous poster hash: 3354a...461 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.