Gå til innhold

Ser snø


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Synsforstyrrelser med flimring og flekker i synsfeltet er vanlige og ofte uskyldig , gardinaktig skygge er sjelden og kan tyde på netthinneløsning og som krever øyeblikkelig hjelp. Regnbuesyn og fargede ringer er sjelden og kan tyde på akutt glaukom som også trenger rask behandling. Så den enkle diagnostiske tankegang blir

flimring og flekker er oftest uskyldig.Regnbuesyn og gardinskygge kan tyde på alvorlig sykdom. Når du angir snø så oppfatter jeg det som flekker og kan komme fra endringer i glasslegemet. For å være på den trygge siden så er det nok riktig å få en enkel undersøkelse først hos fastlegen. Når det gjelder synet må vi jo være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så da er det sikkert ikke noe farlig?

 

Jeg har sett regnbuer også og lys i alle slags farger, men mest rosa og blåe "skyer". Har alltid fått vite at det var hallusinasjoner, men det er altså ikke sikkert?



Anonymous poster hash: 59a7d...190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Når jeg kjører i en tunell og møter biler er det regnbue rundt lys og når jeg tenner stearinlys er det ofte regnbue rundt flammen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...