Gå til innhold

Hikke av snus? Årsak til hikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du opplevd å få hikke av snus?

 

Under snusbruk (posesnus) i dag (i et forsøk på røykeslutt), svelgte jeg ned noe av det fra snusen som hadde blandet seg med spyttet i munnen.

Tåler jeg ikke snus da, når det blir slik?

 

Hva er egentlig årsaken til hikke? Er det noe med muskulaturen i hals/spiserør/lukkemuskel mellom spiserør og magesekk?

 

Bør jeg unngå snus pga dette?



Anonymous poster hash: 59001...53a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs om snusen irriterte lukkemuskelen da.... 

Et triks mot hikke som alltid hjelper - er følgende:

La noen holde deg for ørene mens du drikker 7-8 super vann uten å puste imellom :-) Da forsvinner den garantert! 

 

Har prøvd div andre kjerringråd, men de hjelper bare av og til - drikke cola uten å puste i mellom, en teskje bringebærsylte, en jordbær, holde pusten og blåse gjennom nesen, drikke oppned osv.......... 

Men den med ørene funker hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs om snusen irriterte lukkemuskelen da.... 

Et triks mot hikke som alltid hjelper - er følgende:

La noen holde deg for ørene mens du drikker 7-8 super vann uten å puste imellom :-) Da forsvinner den garantert! 

 

Har prøvd div andre kjerringråd, men de hjelper bare av og til - drikke cola uten å puste i mellom, en teskje bringebærsylte, en jordbær, holde pusten og blåse gjennom nesen, drikke oppned osv.......... 

Men den med ørene funker hver gang :)

Takk for info om lukkemuskelen og for råd! Hikken ga seg etter at jeg drakk litt (fikk vel skylt bort ting fra hals og lukkemuskel da).

Det er sikkert best å ikke gjøre noe som irriterer lukkemuskelen. Tenker jeg riktig da? Kan man få kroniske plager med lukkemuskelen om man stadig utsetter den for irritasjon?

Jeg prøver med noe som er midlere; nikotin sugetablett :)

Anonymous poster hash: 59001...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs om snusen irriterte lukkemuskelen da.... 

Et triks mot hikke som alltid hjelper - er følgende:

La noen holde deg for ørene mens du drikker 7-8 super vann uten å puste imellom :-) Da forsvinner den garantert! 

 

Har prøvd div andre kjerringråd, men de hjelper bare av og til - drikke cola uten å puste i mellom, en teskje bringebærsylte, en jordbær, holde pusten og blåse gjennom nesen, drikke oppned osv.......... 

Men den med ørene funker hver gang :)

Det er mulig at du har funnet svaret på gåten om hvorfor vi hikker :)

Jeg har opplevd det samme (å ha fått hikke) av å drikke kald brus o.l. Så det gjelder da bare å ikke gjøre noe som irriterer lukkemuskelen :D

 

Jeg har funnet ut hvorfor jeg får en voldsom smerte av å drikke mye svært kald drikke veldig fort.

Smerten er i hjertet eller i nærhet til hjertet, og det kommer av at det blir (forbigående heldigvis) surstoffmangel et sted i hjertet eller i nærheten og derfor gjør det vondt.

Anonymous poster hash: 59001...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...