Gå til innhold

Sår i hodebunnen


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Dattera mi på 12 år har fått et merkelig sår i hodebunnen. Det startet for 2-4 uker siden, med at hun klødde på noe, og vi trodde det var myggestikk. Etter et par dager så vi på det, og det var blitt et rødt litt hissig sår 3-4 cm overfor øret som hadde blødd litt når hun hadde klødd på det. Tror det var ca 1-1,5 cm i diameter da.

 

Hun fikk beskjed om å la være og klø på det, og det klarte hun. Jeg holdt litt øye med det, og det kom en slags skorpe på det, men den var ikke sort som på vanlige sår når en har blødd - mer gråhvit.

 

Så har jeg egentlig glemt det bort litt, men så igjen på det i dag. Og nå var det blitt mye større, og skorpa var liksom veldig tjukt flass. Jeg pirket bort litt av flasset, og det var seigt og rart. Området er nå som en femkroning, og det ble rødt når jeg pirket bort flasset, men blødde ikke.

 

Hva er dette for noe rart? Likner litt på den "baby-flassen" ungene hadde en periode midt foran, men den er mye tykkere og seigere. Fargen er hvit, men grå på den siden som er inn mot hodet. Det klør ikke og svir ikke, men irriterer sikkert litt, selv om hun er flink til å holde fingrene borte fra det (verre med meg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville latt en lege sett på det, ettersom dette oppsto for flere uker siden og omkretsen på det  har blitt større. Kanskje det ikke har grodd ennå evt pga at kamming av hår river opp ruren eller vasking av hår gjør at det ikke får til å gro?



Anonymous poster hash: 4720e...c9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

 

Jeg ville latt en lege sett på det, ettersom dette oppsto for flere uker siden og omkretsen på det  har blitt større. Kanskje det ikke har grodd ennå evt pga at kamming av hår river opp ruren eller vasking av hår gjør at det ikke får til å gro?

Anonymous poster hash: 4720e...c9c

 

Ja, burde kanskje det. Har tenkte at det bare er en bagatell og litt mye ork å dra til legen for. Men hun har et par andre småting som vi også skulle ha snakket med legen om, så da burde vi kanskje ta oss en tur dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, burde kanskje det. Har tenkte at det bare er en bagatell og litt mye ork å dra til legen for. Men hun har et par andre småting som vi også skulle ha snakket med legen om, så da burde vi kanskje ta oss en tur dit...

Det kan være lurt.

Jeg har lest litt om sår i hodebunnen. Sjampo kan også gi sår i hodebunnen. Hadde dattera di begynt med en ny type shampo før denne kløen med påfølgende sår kom?

Anonymous poster hash: 4720e...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er også lurt å bruke en mild, parfymefri shampo inntil dette har blitt bra.

 

Kan hun ha reagert allergisk (og derfor begynt å klø og fått sår) på noe som hun har hatt i håret, som hårspenne, annen hårpynt, hårspray/voks, hårfarging/bleking, hvis det ikke var insektbitt?



Anonymous poster hash: 4720e...c9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...