Gå til innhold

potetunderøyet


soloyo

Anbefalte innlegg

Våknet opp idag med en stor hevelse under høyre øye. Det er hovent, sårt og klør litt. Har prøvd å legge over kalde ting for å se om hevelsen gir seg. Men den blir bare større. Nesten så jeg har prooblemer med å se.

Jeg kan ikke se noen bitt. Og det verker heller ikke.. hva kan dette være? ? hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville ringt legevakta og hørt hva de mener om dette, og få vite fra dem om du trenger å få undersøkt dette av lege.

 

Det kan være allergi. Jeg hadde noe lignende for en tid tilbake, men ikke så stor hevelse som du beskriver, og det var på begge øynene



Anonymous poster hash: f9bbe...be2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du hatt noen lignende symptomer tidligere?

Har du pollenallergi?



Anonymous poster hash: f9bbe...be2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. aldri hatt noe lignende noen gang. Og er heller ikke allergisk mot noe. Som jeg vet om da :P ja, jeg burde nok ta en tur til legen.. takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste overskriften som potetunderTøyet og lurte på om det var noe nytt, sådan a'la "plast"poser laget av mais. ;)

Endret av Høstløv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei.. aldri hatt noe lignende noen gang. Og er heller ikke allergisk mot noe. Som jeg vet om da :P ja, jeg burde nok ta en tur til legen.. takk for svar!

Har du evt andre symptomer som kom sammen med (eller litt før eller etter) dette i dag?

Anonymous poster hash: f9bbe...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste overskriften som potetunderTøyet og lurte på om det var noe nytt, sådan a'la "plast"poser laget av mais. ;)

 

Hehe, gjorde jeg også, så stusset helt til jeg leste "hevelse under øyet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du evt andre symptomer som kom sammen med (eller litt før eller etter) dette i dag?

Ja. Både fredag kveld og hele lørdagen hadde jeg sånn dunkevondt i hodet.. vet ikke om det kan ha noen sammenheng?

Anonymous poster hash: f9bbe...be2

Endret av soloyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

 

Har du vanligvis ikke vondt i hodet? Hvordan er det med hevelsen? Har du hatt vondt i hodet i dag?

Jeg ville ha tatt opp dette med lege

Anonymous poster hash: f9bbe...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vanligvis ikke vondt i hodet? Hvordan er det med hevelsen? Har du hatt vondt i hodet i dag?

Jeg ville ha tatt opp dette med lege

Jeg har vanligvis ikke vondt i hodet.. har litt vondt idag også. Og føler meg slapp og trøtt. Gidder lite idag.. merkelig om det er betennelse også. For øyet renner ikke. Heller ikke verk. Tusen takk for svar :))

Anonymous poster hash: f9bbe...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

 

Det er fint om du tar en telefon til legevakt og får råd fra de angående om du trenger undersøkelse av lege for dette. Jeg hadde noe lignende som sagt og det gikk over av seg selv på en dag. Men jeg kontaktet lege for sikkerhets skyld.

 

Anonymous poster hash: f9bbe...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste overskriften som potetunderTøyet og lurte på om det var noe nytt, sådan a'la "plast"poser laget av mais. ;)

Aha, det er vel enda en serie fra Kari Traa, tenkte jeg.

 

Kan det være en sti under øyet? Det er ikke alltid så lett å se at det er det det er, og det kan bli ganske hovent. Allergi? Noe du har fått i øyet som ligger og irriterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får ta meg en tur til legen! Håper det er noe som går vekk fort. Noen som vet om man kan bruke egenmelding når det gjelder sånn her?? Eller er det kanskje ikke grunn nok? Jobber innen omsorg. Og akkurat nå syns jeg det er ubehagelig bare å gå på do, for ser hevelsen forran øyet. Ikke særlig godt er det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

 

Jeg leste om at man kan få hodepine og hevelser ved bihulebetennelse. Det finnes også alvorlige tilstander der de to symptomene er til stede i tillegg til andre symptomer. Derfor er det best å la kvalifisert personell avgjøre om du trenger undersøkelse av lege

Anonymous poster hash: f9bbe...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig.. skal uten tvil til legen. Tror jeg bare bestiller en time imorgen og om legen min ikke har tid så reiser jeg på legevakta.. men kan jeg melde meg syk på grunn av dette? Føler meg redusert i hele kroppen. Og ser jo også helt forjævlig ut.. vet det kanskje ikke skal ha noe å si. Men jeg sitter ikke akkurat på et kontor. Mye ute blant folk på jobben. Så er jo litt sjenerende. Selv om det at det gjør vondt såklart er det viktigste.. hva mener du/dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja riktig.. skal uten tvil til legen. Tror jeg bare bestiller en time imorgen og om legen min ikke har tid så reiser jeg på legevakta.. men kan jeg melde meg syk på grunn av dette? Føler meg redusert i hele kroppen. Og ser jo også helt forjævlig ut.. vet det kanskje ikke skal ha noe å si. Men jeg sitter ikke akkurat på et kontor. Mye ute blant folk på jobben. Så er jo litt sjenerende. Selv om det at det gjør vondt såklart er det viktigste.. hva mener du/dere?

Når kroppen kjennes redusert, er ikke det kroppens måte å si fra på om at den trenger hvile?

F.eks ved infeksjoner kan man få veldig nedsatt almentilstand. Ved f.eks forskjellige infeksjons-sykdommer tar det lengre tid å bli frisk om man ikke gir kroppen hvile og tid til å bli frisk.

Fint at du tar kontakt med lege.

Jeg ønsker deg god bedring!

 

 

Anonymous poster hash: f9bbe...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er jo forsåvidt sant! :) tusen takk for at du har orket å svare meg så lenge og gitt så mange bra råd. Tusen takk.. også får du ha en bra kveld videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, det er jo forsåvidt sant! :) tusen takk for at du har orket å svare meg så lenge og gitt så mange bra råd. Tusen takk.. også får du ha en bra kveld videre! :)

Takk! :)

Jeg håper at du får en fin kveld! :)

Anonymous poster hash: f9bbe...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...