Gå til innhold

Epileptiske anfall?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

En natt for ikke lenge siden, våknet jeg og var halvvåken. Jeg ristet litt på hodet, og lurte på hva som skjedde.

En annen gang drakk jeg litt for mye alkohol og bare datt på gulvet uten grunn. Jeg var i stand til å reise meg med litt hjelp etter fallet. Kan jeg da ha fått alkoholsjokk med anfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Jeg vet litt om epilepsi fordi jeg har det selv, men noen lege er jeg ikke.

 

Imidlertid får jeg ikke inntrykk av at de to episodene du beskriver har med epilepsi å gjøre. Noen ganger kan man oppleve at hjernen på en måte våkner litt før kroppen, hvilket kan være ganske skremmende og ubehagelig. Etter noen sekunder gir det seg, og man er som vanlig. Jeg opplever også dette nå og da, og spurte derfor nevrologen min. Han mente det var noe som kalles søvnparalyse (ref. Google), men ikke utover hva man kan beskrive som innenfor det alle kan oppleve.

 

At du gikk i bakken da du hadde drukket, tror jeg rett og slett var et direkte resultat av å være full. Kanskje hadde du fått i deg for lite væske f.eks. Om du hadde fått alkosjokk med anfall, ville du ikke kommet greit til deg selv slik du beskriver. Du ville forblitt bevisstløs, og trolig fått kramper som ved et "grand mal" anfall. Dine venner ville blitt så redde for deg at de hadde ringt ambulanse.

 

Så sant å si, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Ta ev. en tur til fastlegen for en generell sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...