firfisle Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 Jeg lurer på om jeg veldig intens mot andre. Jeg har begynt å tenke på å la være å besøke folk fordi de syntes jeg er for intens. Og det er attpåtil litt irriterende at det er jeg som må ta kontakt hele tiden,for da virker det egentlig som de ikke bryr seg noe om å kjenne til en. Er ingen god følelse at man er intens. Noen som føler det samme? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 Skriver du om to sider ved å være intens? 1. At du er intens når dere er sammen og 2. At du er intens til å ta kontakt? Hvis det er det siste, kan det jo være at de andre "ikke rekker" å ta kontakt før du tar kontakt, og at det derfor virker som om de andre aldri tar kontakt. Å like noen er ikke et enten/eller. Det kan godt være at de liker deg meget godt, men at de kunne tenkt seg en litt lavere dose av deg. Siden du har gjort deg disse tankene, kan du jo roe ned litt og se hvordan dette går. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 Skriver du om to sider ved å være intens? 1. At du er intens når dere er sammen og 2. At du er intens til å ta kontakt? Hvis det er det siste, kan det jo være at de andre "ikke rekker" å ta kontakt før du tar kontakt, og at det derfor virker som om de andre aldri tar kontakt. Å like noen er ikke et enten/eller. Det kan godt være at de liker deg meget godt, men at de kunne tenkt seg en litt lavere dose av deg. Siden du har gjort deg disse tankene, kan du jo roe ned litt og se hvordan dette går. Det er ikke ofte jeg synes du er så usedvanlig smart i kommentarene dine, men akkurat nå synes jeg faktisk det. Dette var akkurat som jeg kunne sagt det selv Anonymous poster hash: 52525...166 0 Siter
tonie Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 Hvor ofte tar du kontakt da, og hvordan oppfører du deg når du er med venner? Tar du mye plass? Dreier alt seg om deg og ditt, eller virker du interessert i dem også? Kverner du mye om det samme hele tiden? Blir samværet krevende for dine venner? Mye negativitet? Lar du dem slippe til også, og hvordan er du som lytter? Sitter du så langt utover kvelden at de omtrent må kaste deg ut? Er du så ofte på tråden/døra at det går utover annet de ønsker å bruke tid på? Mennesker som oppfører seg slik er intense og masete i mine øyne. 0 Siter
ekte nick Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 For en gangs skyld et veldig bra svar fra NHD. 0 Siter
ISW Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 For en gangs skyld? Hvilke andre steder finner du en spesialistlege som bruker 12 år av sitt liv til å svare på spørsmål på nett gratis i Norge? Vis litt takknemlighet for det han gjør da Til TS: Det er noe i det at vi mennesker alltid trakter etter det vi ikke kan få. Når en person er pushy blir vedkommende mindre interessant. Følger samme logikk som at man alltid får mer oppmerksomhet på byen når man har kjæreste. Det blir som tautrekking. Trekker du tilbake trekker du folk mot deg. Til en viss grense selvsagt, man skal ikke være totalt uinteressert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 Skrevet 20. juni 2013 Han jobber ikke gratis da Det tror jeg ingen hadde gjort. Kult med folk som tør sin mening, spør du meg:) Anonymous poster hash: f8ad2...709 0 Siter
ekte nick Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Hvilke andre steder finner du en spesialistlege som bruker 12 år av sitt liv til å svare på spørsmål på nett gratis i Norge? Gratis??! Hvor har du det fra? Fagpersonene her inne får selvsagt lønn for jobben. Jeg forventer et visst etisk nivå fra fagpersoner her inne, og jeg mener at NHD i noen tilfelle ligger i (eller over) grensefeltet for å bryte disse. Men svaret hans over her, er et av eksemplene på et godt svar. 0 Siter
firfisle Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Skrevet 21. juni 2013 Nils håvard: Jeg tenker at jeg er intens til å ta kontakt. tonie: Jeg sitter ikke til langt utover kvelden Hvor ofte tar du kontakt da, og hvordan oppfører du deg når du er med venner? Tar du mye plass? Dreier alt seg om deg og ditt, eller virker du interessert i dem også? Kverner du mye om det samme hele tiden? Blir samværet krevende for dine venner? Mye negativitet? Lar du dem slippe til også, og hvordan er du som lytter? Sitter du så langt utover kvelden at de omtrent må kaste deg ut? Er du så ofte på tråden/døra at det går utover annet de ønsker å bruke tid på? Mennesker som oppfører seg slik er intense og masete i mine øyne. Jeg tar ofte kontakt,men sitter ikke lenge utover. Jeg lar dem slippe til,for når noen forteller om noe de har opplevd så lytter jeg så godt jeg kan. Har ikke hatt inntrykk av at de vil bruke tiden på noe annet der og da,men skal de noe annet så respekterer jeg det fullt ut,for jeg er ikke slik at jeg hindrer dem i det. Jeg hadde følt det samme som deg i det du skriver. 0 Siter
firfisle Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Skrevet 21. juni 2013 Skriver du om to sider ved å være intens? 1. At du er intens når dere er sammen og 2. At du er intens til å ta kontakt? Hvis det er det siste, kan det jo være at de andre "ikke rekker" å ta kontakt før du tar kontakt, og at det derfor virker som om de andre aldri tar kontakt. Å like noen er ikke et enten/eller. Det kan godt være at de liker deg meget godt, men at de kunne tenkt seg en litt lavere dose av deg. Siden du har gjort deg disse tankene, kan du jo roe ned litt og se hvordan dette går. Føler mer at jeg er intens til å ta kontakt. Svaret ditt er veldig bra :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.