Gå til innhold

Fremtiden


Gjest Sephrenia

Anbefalte innlegg

Gjest Sephrenia

Jeg snakket med en fyr i dag som mente at jeg ikke burde gå rundt å si til folk at jeg har vært utsatt for overgrep. Spesielt ikke ikke websiden min. Han sa at hvis jeg en dag skulle i jobbintervju, ville de ikke ansette meg pga fortiden min. Dette tror jeg selv ikke er mulig, det kan i allfall ikke være sånn. Er jo ikke som om jeg har gjort noe kriminelt. Men det er klart det kan jo hende. I såfall er det jo ikke noe vits i å utdanne seg om dette skal forfølge meg resten av livet. Jeg la det jo ut på websiden for at jeg ville at folk skulle vite at dette ikke var noe jeg skammet meg over lenger, men jeg møter ikke så god respons fra utenforstående. Tvert imot. Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så fordømsfulle og kritiske mot sånt. Det er jo ikke min feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er vanvittig urettferdig at folk skal få lov å dømme oss som de vil, men det er lett det som skjer når de får kjennskap til at man har blitt utsatt for et seksuelt overgrep. Folk er stappfulle av holdninger, trolig fordi de ikke har peiling på hva det handler om. Om det spiller noen rolle i et jobbintervju vet jeg sannelig ikke, det har i hvert fall ikke gjort det for min del.

Det var modig av deg å legge det ut på websiden din, hvis du står frem med fullt navn. Dessverre har din venn rett i at det kanskje kan virke negativt for deg. Men hvem vet - kanskje kan det virke veldig positivt, nettopp fordi du er så ærlig og står frem med det?

Du kunne jo ta det vekk fra hjemmesiden din, og heller bruke en muntlig tilnærming for å fortelle om dette der det naturlig passer inn i sammenhengen. Jeg har ikke sett hjemmesiden din, og kjenner heller ikke til historien, så jeg vet jo ikke hvordan du har presentert det.

Det siste som må skje, er at du blir stigmatisert fordi du er så ærlig. Da blir det fullstendig feil, og DET fortjener du jo ikke!

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...