AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Den psykiske helsa blir selvsagt langt dårligere når man ikke har venner eller noe sosialt nettverk. Når man kan snakke med venner om et problem og føler seg trygg i en vennegjeng kan problemer lett bli mindre når man deler dem, se det komiske i en situasjon, le av noe dumt man har gjort osv. Jeg føler mange ganger at psykiateren ikke skjønner det at å skulle ordne opp i alle tanker og følelser på egen hånd i løpet av en lang uke, å sortere alle tanker og plassere dem noen lunde fornuftig er svært vanskelig. Jeg tror faktisk man kan bli psykotisk av det - som meg. Jeg merker jeg er langt sterkere psykisk når jeg har noen å le med. Kan noen bli psykotisk av å ikke ha noen venner å snakke med?. Jeg tror på det, for da er man helt alene om å tolke alle inntrykk og det er det ikke alle som makter. Man trenger hjelp til det. Humor er viktig, men det er ikke så morsomt å le alene. Dritt.... alle behandlere som ikke en gang skjønner det! Anonymous poster hash: 50ba8...a72 0 Siter
serenity777 Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Det er ikke det samme for alle, selv blir jeg stresset av for mange mennesker. Jeg har ingen venner og trives relativt greit med det. Jeg er innadvendt av natur. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Det er ikke det samme for alle, selv blir jeg stresset av for mange mennesker. Jeg har ingen venner og trives relativt greit med det. Jeg er innadvendt av natur. Men føler du ikke at du blir mer avhengig av behandleren din da?. Jeg har venner i perioder - er ikke særlig flink til å holde på vennene mine. Men når jeg har noen så føler jeg meg friskere. Men bra du trives alene, det er en veldig styrke å greie seg selv. Jeg har ikke noe problem med å skjønne det da jeg også kan bli utrolig sliten hvis det blir for mye og for mange folk. Men utrolig viktig for meg at jeg i hvert fall får ut litt latter sammen med noen i løpet av en uke. Anonymous poster hash: 50ba8...a72 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Den psykiske helsa blir selvsagt langt dårligere når man ikke har venner eller noe sosialt nettverk. Når man kan snakke med venner om et problem og føler seg trygg i en vennegjeng kan problemer lett bli mindre når man deler dem, se det komiske i en situasjon, le av noe dumt man har gjort osv. Jeg føler mange ganger at psykiateren ikke skjønner det at å skulle ordne opp i alle tanker og følelser på egen hånd i løpet av en lang uke, å sortere alle tanker og plassere dem noen lunde fornuftig er svært vanskelig. Jeg tror faktisk man kan bli psykotisk av det - som meg. Jeg merker jeg er langt sterkere psykisk når jeg har noen å le med. Kan noen bli psykotisk av å ikke ha noen venner å snakke med?. Jeg tror på det, for da er man helt alene om å tolke alle inntrykk og det er det ikke alle som makter. Man trenger hjelp til det. Humor er viktig, men det er ikke så morsomt å le alene. Dritt.... alle behandlere som ikke en gang skjønner det! Anonymous poster hash: 50ba8...a72 Jeg blir dårlig av for mange folk rundt meg for tiden, har fått beskjed om å skjerme meg. Synes det er kjipt for jeg føler jeg blir psykosenær av å være med folk, gjøre for mye på en dag, blir så sliten. Så her er det omvendt og behandleren min har skjønt det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Jeg blir dårlig av for mange folk rundt meg for tiden, har fått beskjed om å skjerme meg. Synes det er kjipt for jeg føler jeg blir psykosenær av å være med folk, gjøre for mye på en dag, blir så sliten. Så her er det omvendt og behandleren min har skjønt det. Bra du har en behandler som skjønner dette. jeg var på tur for noen dager siden med alt for mye folk, da fikk jeg panikk. Angst angst angst...... jævlig. Er så redd for at noen skal legge meg inn når jeg får slik angst. Anonymous poster hash: 50ba8...a72 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Bra du har en behandler som skjønner dette. jeg var på tur for noen dager siden med alt for mye folk, da fikk jeg panikk. Angst angst angst...... jævlig. Er så redd for at noen skal legge meg inn når jeg får slik angst. Anonymous poster hash: 50ba8...a72 Jeg og er redd for å bli innlagt så derfor er det bedre å ta hensyn til det, og ta det litt med ro slik at det ikke blir verre. 0 Siter
serenity777 Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Jeg har ingen behandler lenger. Jeg ble til og med bedre av å slutte i behandling, da jeg føler att jeg gikk for lenge. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 eg skjønner godt hva du mener. Jeg har mistet endel venner de siste årene både fordi jeg har vært asosial og tatt lite kontakt, fordi noen har flyttet og andre ting. Føler meg skikkelig ensom uten venner og angrer på at jeg ikke har holdt bedre på dem. Savner en venninnegjeng å reise på tur meg og finne på ting sammen med og skravle med. Føler meg ulykkelig uten venner selv om jeg trives veldig godt alene. Men tror ikke det er bra å gå for mye alene. Anonymous poster hash: d3c2d...140 0 Siter
frosken Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Den psykiske helsa blir selvsagt langt dårligere når man ikke har venner eller noe sosialt nettverk. Når man kan snakke med venner om et problem og føler seg trygg i en vennegjeng kan problemer lett bli mindre når man deler dem, se det komiske i en situasjon, le av noe dumt man har gjort osv. Jeg føler mange ganger at psykiateren ikke skjønner det at å skulle ordne opp i alle tanker og følelser på egen hånd i løpet av en lang uke, å sortere alle tanker og plassere dem noen lunde fornuftig er svært vanskelig. Jeg tror faktisk man kan bli psykotisk av det - som meg. Jeg merker jeg er langt sterkere psykisk når jeg har noen å le med. Kan noen bli psykotisk av å ikke ha noen venner å snakke med?. Jeg tror på det, for da er man helt alene om å tolke alle inntrykk og det er det ikke alle som makter. Man trenger hjelp til det. Humor er viktig, men det er ikke så morsomt å le alene. Dritt.... alle behandlere som ikke en gang skjønner det! Anonymous poster hash: 50ba8...a72 Jeg ble litt nysgjerrig på hva det er psykiateren har sagt som gjør at du mener at vedkommende ikke skjønner at det kan være vanskelig å være uten venner? Hva er det dere er uenige om? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.