Huffåhuff Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Hei, jeg har depresjon og angst. Har begynt på citalopram teva, først 5 mg en uke, så 10 mg nå i ti dager. Legen sier at jeg skal ta 10 mg i tre uker før jeg øker til 20 mg. Jeg kjenner meg fremdeles urolig og litt deppa, føler at jeg skulle ha økt dosen til 20 mg allerede nå? Eller? 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Nå veit ikke jeg grunnene til at legen vil at du skal øke så langsomt, men normaldosering for depresjon er 20 mg, og de fleste begynner rett på. Du kan be om en telefonkonsultasjon med legen og diskutere doseøkning. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Vet ikke hva som er riktig for deg, jeg måtte også vente lenge før jeg kunne trappe opp til 20mg. Jeg har en bipolar lidelse og det er det som gjorde at jeg måtte trappe forsiktig opp. MEN det var jo også en viktig ting at jeg har blitt hyper mens jeg sto på den før da Anonymous poster hash: c8cf9...725 0 Siter
Huffåhuff Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Skrevet 23. juni 2013 Takk for svar. Merket dere bedring på 20 mg da? Ble du hyper av citalopram? 0 Siter
Huffåhuff Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Skrevet 24. juni 2013 Kunne jeg fått et ekspertsvar? Noen andre med erfaring med lav dosen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. juni 2013 Skrevet 24. juni 2013 Ja, du kan trappe opp i dag, og det kan være meget smart. Hva risikerer du? At du fratar deg muligheten for å finne ut om 10 mg evt var nok. 0 Siter
Huffåhuff Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Skrevet 25. juni 2013 Takk for svar, jeg hadde jo forventet mer hjelp fra medisinen, så jeg må sikkert trappe opp? Den skal jo hjelpe meg slik at jeg ikke blir så deppa og urolig? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 Skrevet 25. juni 2013 Hei igjen. Jeg glemte skrive at jeg har blitt bedre etter økninga fra 10mg til 20mg. Ikke sånn suuuper, men bedre. Ja jeg ble hyper mens jeg gikk på denne sist..denne gangen, med sakte opptrapping, har jeg ikke det. Det kan likegjerne vært en naturlig svingning jeg fikk - at det ikke hadde noe med medisinen å gjøre Ja, den skal hjelpe, håper du finner din dose! Lykke til Anonymous poster hash: c8cf9...725 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.