Gå til innhold

Deodorant uten aluminium


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har vært endel skrevet om skadelig aluminium som tilføres kroppen bl.a. ved bruk av deodoranter som inneholder aluminium, og mat som kokes i aluminiumskasseroller.

Jeg fant på apoteket 2 sorter deodoranter som er uten aluminium.

Den jeg har prøvd, heter Aco sensitive (free for aluminium salts. Mild deodorant.  With perfume). Den er på tube og påføres på lignende måte som ved bruk av rollon. Jeg er fornøyd med den :D

Aluminiumskasserollene er for lenge siden erstattet med stålkasseroller.

 

Bruker du deodorant med aluminium og/eller kasseroller i aluminium?

Jeg råder deg til å slutte med det.



Anonymous poster hash: f66ca...851
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det har vært endel skrevet om skadelig aluminium som tilføres kroppen bl.a. ved bruk av deodoranter som inneholder aluminium, og mat som kokes i aluminiumskasseroller.

Jeg fant på apoteket 2 sorter deodoranter som er uten aluminium.

Den jeg har prøvd, heter Aco sensitive (free for aluminium salts. Mild deodorant.  With perfume). Den er på tube og påføres på lignende måte som ved bruk av rollon. Jeg er fornøyd med den :D

Aluminiumskasserollene er for lenge siden erstattet med stålkasseroller.

 

Bruker du deodorant med aluminium og/eller kasseroller i aluminium?

Jeg råder deg til å slutte med det.

Anonymous poster hash: f66ca...851

 

 

Bladet Bedre Helse hadde en stor oversikt over deodranter uten aluminium i nummer fem. En av dem, tror den het noe som Nivea Pure & Natural, eller noe sånt, får du kjøpt i vanlige matbutikker. Synes det er veldig skummelt med koblingen mellom brystkreft og bruk av deo med aluminium, så jeg skal bytte så snart jeg har brukt opp den jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bladet Bedre Helse hadde en stor oversikt over deodranter uten aluminium i nummer fem. En av dem, tror den het noe som Nivea Pure & Natural, eller noe sånt, får du kjøpt i vanlige matbutikker. Synes det er veldig skummelt med koblingen mellom brystkreft og bruk av deo med aluminium, så jeg skal bytte så snart jeg har brukt opp den jeg har...

Det er bra at du vil bytte til uten aluminium! :)

Takk for tips!

Jeg synes at det er rart at forskjellige farlige ting er lov å selge i det hele tatt

Plasten som vi pakker maten inn i (inkl drikkeflasker i plast) kan forårsake sukkersyke og andre sykdommer.

Jeg skulle ønske at det var mer som i gamle dager, at man kan komme på butikken og få fylt opp melkeflaska si med ny melk, o.l. Nesten alt er jo pakket i plast for tiden (!)

Anonymous poster hash: f66ca...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...