Gå til innhold

Vanlige drømmer ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg husker som regel alltid drømmene mine.

Nå tittet jeg på en blogg hvor hun var lakket gule negler, og da kom jeg på drømmen min; at jeg var i parfymeri og ble tilbud gul neglelakk! Jeg bruker jo ikke neglelakk engang.

- Synes jeg ofte kommer på drømmen jeg har hatt når jeg f.eks. ser på tv eller radio, og da det er noe som er akkurat som i drømmen min. Er ikke dette rart, eller er det vanlig?

Jeg er ganske realistisk, men av og til begynner jeg virkelig å lure... det er jo så merkelig at jeg skal ha drømt akkurat dette?

Jeg har noen virkelig livlige drømmer. Noen ganger blir jeg lei av alt jeg "opplever" når jeg drømmer! Blir sliten av det.

Anonymous poster hash: 7ce36...8d4
Bella Dotte
Skrevet (endret)

Drømmer kan være svært innholdsrike, så mange ting kan trigge minner om dem.

I natt, feks, var jeg i en skog og satt ved en liten bekk/elv, delvis dekket av skum, og der så jeg en død fisk. Den lignet på en flyndre. Jeg stusset over at det kunne være flyndre i ferskvann, men så ble jeg nysgjerrig på om det var mer fisk der, så jeg kastet uti en vanndråpe, da dukket det straks opp en fisk til (levende), som jeg så mer og mer av ettersom den svømte ut av skumlaget. Den ble til slutt så stor som en krokodille, og jeg visste at det var en gjedde. Den gikk opp på land, og løp rundt på bakbena, noen sa til meg at de kan både puste og forflytte seg på land, men de er ikke farlige. Det stemte, det, for selv om den hadde en diger kjeft med masse skarpe lange tenner, lot den seg skremme vekk med en gren.

Men så måtte jeg gjemme jeg for en Tyrannosaurus Rex, alt jeg hadde mellom meg og den var en tredør, og selv om jeg holdt igjen i håndtaket, klarte den ganske kjapt å skrape seg igjennom (med hva??). Plutselig så jeg snuten dens gjennom et hull i døra. Da måtte jeg rømme, sammen med et par andre - de mente de burde klippe håret mitt slik at de kunne kjenne meg igjen på hårtusten! Vi løp og hoppet på klipper av eruptive bergarter, det var mye rødoransje med vakre striper, og jeg slet først både med dårlig syn og dårlig motorikk, men snart gikk det bedre. Vi kom til en bratt høy klippe som vi klarte å ta oss opp på, der ville vi være trygge for dinosauren. På et hyllefremspring så jeg noe jeg trodde var to røde treseters sofaer, og jeg lurte på hvordan det kunne være så moderne og menneskeskapte ting der i et urtidslandskap(!) Da jeg satte meg ned i den ene, viste det seg at det isteden var to varme ullkåper. Akkurat da kom det noen andre mennesker, som snappet begge kåpene, og jeg ble litt sur, for jeg frøs.

Endret av Bella Dotte
motorPrøysen
Skrevet

Neppe vanlig å huske drømmer så godt som du gjør, men mange har denne evnen. Det er innenfor normalen, vil jeg si.

AnonymBruker
Skrevet

Takk dere for svar. Og takk BelloDotte for drømmen din :) Da skjønner jeg at ikke er bare jeg som husker detaljer og fra steder som jeg ikke trodde fantes på denne jord som jeg drømmer om:)

AnonymBruker
Skrevet

Eh, gikk litt fort i svingenene. En liten stavefeil! Bella Dotte mente jeg!

Madelenemie
Skrevet

Drømmer kan være svært innholdsrike, så mange ting kan trigge minner om dem.

I natt, feks, var jeg i en skog og satt ved en liten bekk/elv, delvis dekket av skum, og der så jeg en død fisk. Den lignet på en flyndre. Jeg stusset over at det kunne være flyndre i ferskvann, men så ble jeg nysgjerrig på om det var mer fisk der, så jeg kastet uti en vanndråpe, da dukket det straks opp en fisk til (levende), som jeg så mer og mer av ettersom den svømte ut av skumlaget. Den ble til slutt så stor som en krokodille, og jeg visste at det var en gjedde. Den gikk opp på land, og løp rundt på bakbena, noen sa til meg at de kan både puste og forflytte seg på land, men de er ikke farlige. Det stemte, det, for selv om den hadde en diger kjeft med masse skarpe lange tenner, lot den seg skremme vekk med en gren.

Men så måtte jeg gjemme jeg for en Tyrannosaurus Rex, alt jeg hadde mellom meg og den var en tredør, og selv om jeg holdt igjen i håndtaket, klarte den ganske kjapt å skrape seg igjennom (med hva??). Plutselig så jeg snuten dens gjennom et hull i døra. Da måtte jeg rømme, sammen med et par andre - de mente de burde klippe håret mitt slik at de kunne kjenne meg igjen på hårtusten! Vi løp og hoppet på klipper av eruptive bergarter, det var mye rødoransje med vakre striper, og jeg slet først både med dårlig syn og dårlig motorikk, men snart gikk det bedre. Vi kom til en bratt høy klippe som vi klarte å ta oss opp på, der ville vi være trygge for dinosauren. På et hyllefremspring så jeg noe jeg trodde var to røde treseters sofaer, og jeg lurte på hvordan det kunne være så moderne og menneskeskapte ting der i et urtidslandskap(!) Da jeg satte meg ned i den ene, viste det seg at det isteden var to varme ullkåper. Akkurat da kom det noen andre mennesker, som snappet begge kåpene, og jeg ble litt sur, for jeg frøs.

Hei!

Så deilige og detaljert drøm :-)

Mine er oppstykket og kaotiske, stort sett.

I natt handlet den mye, igjen...sukk, om min psykiater, noe om at jeg flyktet fra noe og ble så sliten at jeg la med i en krøll utenfor soveromsdøren hennes. Jeg har drømt det så mange ganger at jeg blir frustrert :-( For når min psykiater kommer ut på morgenene reiser jeg meg og gir en naturlig forklaring, så går jeg, så min psykiater får aldri helt greie på hvorfor jeg ligger rett utenfor soveromsdøren hennes.

De første gangene (for jeg drømmer denne drømmen ofte) er jeg selv brydd, da min psykiater våkner før meg, men min lange forklaring gjør at hun til slutt ( ?) er enig og forstå at det er jo helt naturlig at jeg ligger der??

Det er en irriterende drøm som etterfølges av ordene "jeg elsker deg dr... ..." helt til jeg må presse en pute hardt over hode og snu meg så mange ganger, men fred fra ordenme "jeg elsker deg dr... ..." får jeg ikke før jeg står opp.

Det hender jeg drømmer andre drømmer også, som at det er krig og jeg ber min psykiater flykte, jeg har da våpen og beskytter henne mens hun løper, jeg sier feks "ta barnebarna dine og løp" og det gjør hun. 

Jeg skyter de som truer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...