AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 Skrevet 3. juli 2013 Hei, Jeg har seponert lamical etter å ha brukt medisinen i 3 år pga BP2. Seponeringen var pga store bivirkninger etter økning i dose fra 150mg til 300mg i vår. Avtalen med legen var at jeg selv skulle seponere fra 300mg til 150mg, se det an i 2 uker og så vurdere selv. Bivirkningene var fortsatt store etter den første reduksjonen, så jeg valgte å slutte helt for 2 dager siden. Bivirkningene er borte, men jeg føler meg enormt svimmel hele tiden, føler meg generelt veldig dårlig. Kan dette ha sammenheng med rask seponering? Bør jeg begynne med små doser lamictal igjen, for å trappe ned mer gradvis? Er det mulig å prøve lamictal på nytt, da med en mer langsom doseøkning for å unngå bivirkninger? Eller er lamictal nå helt utelukket for meg? Anonymous poster hash: 5c654...fdf Anonymous poster hash: 5c654...fdf 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. juli 2013 Skrevet 4. juli 2013 Observasjonstiden på 150 mg (2 uker) var alt for kort for å kunne si noe sikkert om bivirkningen. Husk det tar ca en uke fra reduksjon til serumkonsentrasjon har stabilisert se på nytt nivå. Ja, det er mulig å starte igjen. Om du har vært uten medisinen i en uke eller mer, må du starte helt på nytt med opptrapping over 6 uker. PS Seponere betyr å slutte helt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.