Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker 37, 5 mg Efexor pga pms-plager. Det hjelper litt, men ikke mye, tror jeg. Hver mnd havner jeg rett i grøfta helt uten grunn, og så blir jeg liggende der og surre og kave i negative tanker osv.

Kan det hjelpe å øke til 75 mg? Eller har det ingenting for seg?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Marie Mel

8

• AnonymBruker

5

• ISW

5

Skrevet

Jeg bruker 37, 5 mg Efexor pga pms-plager. Det hjelper litt, men ikke mye, tror jeg. Hver mnd havner jeg rett i grøfta helt uten grunn, og så blir jeg liggende der og surre og kave i negative tanker osv.

Kan det hjelpe å øke til 75 mg? Eller har det ingenting for seg?

Hvis jeg har skjønt det riktig er det kun små doser som er til hjelp, så da blir vel denne tråden bare bortkastet..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har skjønt det riktig er det kun små doser som er til hjelp, så da blir vel denne tråden bare bortkastet..

"En pille for alt som er ille..."

Anonymous poster hash: 2f6a5...e78

Skrevet

"En pille for alt som er ille..." Anonymous poster hash: 2f6a5...e78

Du har nok rett i det..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kjenner ingen studier som har testet ut ulike doser for PMS.

Skrevet

Jeg kjenner ingen studier som har testet ut ulike doser for PMS.

Har du noen erfaring fra din praksis da...?

PMS er et helv***...

Skrevet

Skader det å prøve....? Har vært litt opp og ned på denne dosen (37, 5 - 75 mg) så vet ikke om det er noe vits i.. Kanskje det ikke vil virke pga det. Aner ikke. Medisiner er jeg dårlig på..

Skrevet

Var det et hint.. i så fall er jeg dum når det gjelder medisiner - og da er det ikke lett å vite hva man skal stole på av informasjon der ute. Jeg har ingen kompetanse overhode npr det gjelder medisiner..

Kjære deg :)

Det er jo ikke meningen at du skal ha denne kompetansen. Det er jo en grunn til at det finnes leger!

Jeg synes heller ikke at du trenger å beklage noe som helst. For det første var det jo ikke noe galt i det du skrev, og for det andre tror jeg (uten å vite det) at dr. Dahl tåler en trøkk på forumet.

Vi kommer jo hit alle sammen fordi vi har et problem vi gjerne skulle løse. Noen ganger finner vi svaret, og noen ganger ikke. Det finnes ikke så veldig mange dumme spørsmål, og vi trenger heller ikke å føle det slik.

Når det gjelder PMS, er jeg dessverre helt blank. Jeg er verken lege eller kvinne. Men hvis jeg skulle gjette villt, så vil jeg tro at det med PMS som med andre smerter, det er denne surringen og kavingen og negative tenkningen som kanskje forsterker plagene dine. Du kan ikke gjøre noe med at du har mensen, men du kan gjøre noe med refleksjonene dine rundt den. 

Hilsen meg, uskyldig offer for komplikasjonene rundt PMS (les: kjefting, kort lunte, ekstra innsats i hjemmet og null sex) 1 uke hver måned :)

Skrevet

Kjære deg :)

Det er jo ikke meningen at du skal ha denne kompetansen. Det er jo en grunn til at det finnes leger!

Jeg synes heller ikke at du trenger å beklage noe som helst. For det første var det jo ikke noe galt i det du skrev, og for det andre tror jeg (uten å vite det) at dr. Dahl tåler en trøkk på forumet.

Vi kommer jo hit alle sammen fordi vi har et problem vi gjerne skulle løse. Noen ganger finner vi svaret, og noen ganger ikke. Det finnes ikke så veldig mange dumme spørsmål, og vi trenger heller ikke å føle det slik.

Når det gjelder PMS, er jeg dessverre helt blank. Jeg er verken lege eller kvinne. Men hvis jeg skulle gjette villt, så vil jeg tro at det med PMS som med andre smerter, det er denne surringen og kavingen og negative tenkningen som kanskje forsterker plagene dine. Du kan ikke gjøre noe med at du har mensen, men du kan gjøre noe med refleksjonene dine rundt den. 

Hilsen meg, uskyldig offer for komplikasjonene rundt PMS (les: kjefting, kort lunte, ekstra innsats i hjemmet og null sex) 1 uke hver måned :)

Takk for svar :)

Ps. Jeg var helt sikker på at du var kvinne :) Jeg synes synd på deg :)

Skrevet

Ps. Jeg var helt sikker på at du var kvinne :)

Ja, flere har sagt det. Hva kommer det av egentlig? :)

Skrevet

Ja, flere har sagt det. Hva kommer det av egentlig? :)

For min del tenker jeg at du gir svært gode og sympatiske svar, pluss at det er svært få menn her inne :)

Skrevet

For min del tenker jeg at du gir svært gode og sympatiske svar, pluss at det er svært få menn her inne :)

Så menn kan ikke være snille og sympatiske altså? Hehe.. bare tuller med deg :) Tusen tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Skrevet

Så menn kan ikke være snille og sympatiske altså? Hehe.. bare tuller med deg :) Tusen tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Er ikke du en kvinne?

Jeg tok også feil :)

Tok feil av Frosken også jeg.

Skrevet

Er ikke du en kvinne?

Nei, det er jeg ikke :)

Varefakta om meg (med fare for å fremstå som en kontaktannonse): Mann i 30-årene, god fysisk (og i følge fastlegen min, utrolig nok) god psykisk helse. Har et utmerket liv på alle måter, men plages av idiotiske tanker om av jeg totalt uten grunn skulle være til fare for meg selv :P

Skrevet

Nei, det er jeg ikke :)

Varefakta om meg (med fare for å fremstå som en kontaktannonse): Mann i 30-årene, god fysisk (og i følge fastlegen min, utrolig nok) god psykisk helse. Har et utmerket liv på alle måter, men plages av idiotiske tanker om av jeg totalt uten grunn skulle være til fare for meg selv :P

Takk for opplysningen :)

Så hva er botemiddelet mot slike tanker?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke du en kvinne?

Men Frosken er vel kvinne? Eller har jeg tatt feil?

Anonymous poster hash: 2330f...aed

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...