ISW Skrevet 8. juli 2013 Skrevet 8. juli 2013 Hei, Jeg har jo skrevet en del om min tvangslidelse her. Først om irrasjonell angst for hjertesykdom, så om irrasjonell angst for å ta livet mitt. Denne angsten har jo hatt som bieffekt at jeg har HATET å være alene. Før var det jo av frykt for at jeg skulle få en livstruende arytmi mens jeg var alene, nå er det mer en frykt for at jeg skulle finne på å skade meg selv mens jeg var alene. I dag har jeg imidlertid opplevd at jeg trives ganske godt med å være alene. Jeg har ferie, min samboer jobber. Jeg har gått hele dagen og småryddet hjemme, handlet inn mat og litt annet, sittet litt her, laget mat til samboeren min og meg, generelt egentlig trivdes ganske godt i mitt eget selskap. Begynner jeg endelig å bli bedre? (ikke det at jeg ikke har greid å være alene før, og selvsagt har jeg handlet mat og slikt, men jeg har bare ikke likt å være alene..) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juli 2013 Skrevet 8. juli 2013 Du er definitivt bedre. Velkommen etter i oppdagelsen/erkjennelsen av et en selv ofte er sitt nest beste selskap, og like ofte sitt beste :-) 0 Siter
ISW Skrevet 8. juli 2013 Forfatter Skrevet 8. juli 2013 Tusen takk :-) Og forresten forstår jeg også at en metakognitiv tilnærming til tvangstanker faktisk er meget god :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.