Gjest Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 Skrevet 9. juli 2013 Jeg lurer på om skjoldbrukskjertelen kan hovne opp, selv om laboratorieprøvene er normale? Jeg har såkalt Unipolar depresjon og bruker Litarex (registreringsfritak) og Cipralex. Har time hos psykiateren min, Trond Nesse, Sandnes 7.8. og fastlegen har ferie. Det kjennes altså ut som om skjoldbrukskjertelen min er forstørret. Jeg har også andre merkelige symptomer i kroppen. Det stikker, prikker og kreler fra topp til tå. Ingen har funnet ut av dette til nå. Ser fram til svar fra psykiateren. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. juli 2013 Skrevet 9. juli 2013 Når skjoldbruskkjertelen blir større enn normalt, heter det struma. Den kan godt være forstørret uten at det er en forstyrrelse i stoffskiftet. Dette er ikke en øyeblikkelig-hjelpsituasjon, men noe som bør undersøkes hos fastlegen din når du får time der. Det kan være at det er \"noe på gang\". At kjertelen må arbeide litt ekstra for å holde verdiene normale. Dette skyldes mest sannsynlig litarex.. Alle som bruker litium skal sjekke stoffskiftet (T4 og TSH) annenhver gang de sjekker litiumkonsentrasjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.