Gå til innhold

NHD- Er dette et problem bare jeg selv kan løse..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått til en og samme behandler i over 10 år for psykiske plager. Like lenge har jeg misbrukt Imovane i store perioder.

Føler at behandleren min engasjerer seg lite i mitt misbruk. Og bare sier "du misbruker medisinen, du må slutte."

Bør jeg forvente mer hjelp fra behandler? Eller bør jeg rett og slett innse at dette må jeg klare på egenhånd?

Føler terapien hjelper meg lite. Særlig når kanskje hovedproblemet mitt i perioder er pillemisbruk..

Hva bør jeg gjøre? Nå tar jeg 11,25 mg hver kveld. ( En og en halv) Har åtte og en halv tabletter igjen. Hvordan slutte best? Mest skånsomt..?

Og til slutt "verdens vanskeligste spørsmål" hvordan slutte for godt..?

Anonymous poster hash: c9586...a69

Anonymous poster hash: c9586...a69
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dette er et problem som krever handling - av deg. Dette er ikke noe en kan prate bort. Her må det handling til.

De 8,5 tablettene deler du i kun halve og tar en halv hver kveld i 17 kvelder.

Når det er slutt, har du på den 18. dagen sluttet for godt :-)

Skrevet

Jeg var avhengig av imovane for å sove i 4-5 år.... kunne gå opptil en uke uten søvn, uten imovane.... Ble aldri trøtt og måtte stadig ta mer for å greie å sove.... Men etter at jeg begynte på remeron 30 mg har jeg sovet godt i årevis ;-) Verdt å prøve :-)

Skrevet

Jeg var avhengig av imovane for å sove i 4-5 år.... kunne gå opptil en uke uten søvn, uten imovane.... Ble aldri trøtt og måtte stadig ta mer for å greie å sove.... Men etter at jeg begynte på remeron 30 mg har jeg sovet godt i årevis ;-) Verdt å prøve :-)

Og du kan glemme low-carb-dietter for evig og alltid, selv om man så gjerne burde spist sånt ;-)

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...