Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker 20 mg fluoxetin, 300 mg wellbutrin, men det var først etter at jeg begynte med lithium jeg ble helt frisk.  Når jeg begynte med lithium var det meningen at jeg skulle redusere wellbutrin til 150 mg. Men når jeg endelig ble frisk så våget jeg ikke å endre på noe.  Burde jeg likevel redusert noe, eller har det ikke så mye betydning om jeg er overmedisinert?

FjellOgDalar
Skrevet

Sånt er ikke godt å si, men om behandleren din har foreslått å redusere Wellbutrin er det nok nettopp for å unngå at det blir for mye. Om det hadde vært meg, ville jeg forsøkt å redusere. Om det ikke slo godt ut, ville jeg ta det videre med behandler. Øke igjen eller finne på noe annet.

Skrevet

Nå er jeg dårlig på medisiner, men om jeg har forstått nhd riktig (utifra svar til andre), så gjør det ikke noe så lenge du ikke har plager.

stjernestøv
Skrevet

Jeg bruker 20 mg fluoxetin, 300 mg wellbutrin, men det var først etter at jeg begynte med lithium jeg ble helt frisk.  Når jeg begynte med lithium var det meningen at jeg skulle redusere wellbutrin til 150 mg. Men når jeg endelig ble frisk så våget jeg ikke å endre på noe.  Burde jeg likevel redusert noe, eller har det ikke så mye betydning om jeg er overmedisinert?

Så lenge du har det bra ville jeg ikke brydd meg, nyt det heller. :)

Skrevet

Samme her - tenker akkurat det samme :)

Håper nhd svarer ts, kanskje ts blir beroliget med fagsvar på et slikt spm :)

Skrevet

Ikke begynn å gruble og "rote" med medisinene nå. Du har endelig fått drt bra og blitt stabil. Nyt det :)

Skrevet

Sånt er ikke godt å si, men om behandleren din har foreslått å redusere Wellbutrin er det nok nettopp for å unngå at det blir for mye. Om det hadde vært meg, ville jeg forsøkt å redusere. Om det ikke slo godt ut, ville jeg ta det videre med behandler. Øke igjen eller finne på noe annet.

Behandleren mente det var greit når jeg ikke våget å redusere ennå.  NHD har tidligere skrevet at de kan virke dårligere når du holder på å redusere og øke.  Jeg er veldig redd for å bli dårlig igjen, men jeg ønsker jo ikke å bruke mer enn nødvendig.  Har prøvd mange forskjellige kombinasjoner i mange år, og har endelig funnet noe som gjorde meg stabil og frisk. Vil ikke risikere å ødelegge det. Så da er spørsmålet om jeg risikerer det hvis jeg reduserer.

Skrevet

Jeg nyter det også  :)

Skrevet

Ikke begynn å gruble og "rote" med medisinene nå. Du har endelig fått drt bra og blitt stabil. Nyt det :)

Jeg sa til behandler at jeg ikke våget å redusere ennå.  Men nå har det gått en del måneder.  Egentlig så vil jeg ikke forandre på noe.  Nå har jeg det godt, og slik håper jeg å få ha det.

Hadde vært greit og vite hva NHD mente om man skal redusere for å komme frem til minste dose som gjør en stabil.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Overmedisinert hva er det? Har du uakseptable bivirkninger?

Du bruker standard doser av to AD og føler deg bra.

Jeg synes du kan bruke dette i minst et halvt år. Deretter kan det være aktuelt å redusere medisin. Om det skal være å ta bort fluoxetin/Fontex eller redusere Wellbutrin kan være en smakssak.

Skrevet

Jeg synes du kan bruke dette i minst et halvt år. Deretter kan det være aktuelt å redusere medisin. Om det skal være å ta bort fluoxetin/Fontex eller redusere Wellbutrin kan være en smakssak.

Overmedisinerin er vel å bruke mer enn nødvendig. Jeg har ikke uakseptable bivirkninger. Det var lithium som gjorde meg bra, og da vet jeg ikke om de andre er nødvendige eller om det er kombinasjonen som gjorde meg bra. Nå nærmer det seg et halvt år, så jeg har begynt å tenke på det. Er likevel redd for å endre på noe når jeg endelig er blitt stabil etter mange år med utprøving av medisiner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du ikke endre på noe :-)

Never change a winning team.

Skrevet

Du ikke endre på noe :-)

Never change a winning team.

Det var vel det jeg egentlig ville høre :) da slår jeg meg til ro med at slik skal det være.

Skrevet

Er dette svaret basert kun på siste innlegg eller også på hvordan jeg var på gamle dol. Litt greit å vite når jeg vurderer det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...