AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 Skrevet 15. juli 2013 NHD: Hvordan kan jeg best på egenhånd forebygge en depresjon som synes å snike seg innpå meg? Behandlingsapparatet holder fri i likhet med resten av landet, og jeg vender meg til DOL for et godt råd. Kan jeg øke Lamictaldosen som p.t. er på 100mg x 2? Kan jeg øke til f.eks. 300 mg, og i tilfellet hvor langsomt skal dette skje? Evt: Har Venlafaxin Krka 75 mg liggende fra 3 år tilbake. Kan jeg begynne å ta en slik hver dag? Håper på svar. Anonymous poster hash: 95eed...7e5 Anonymous poster hash: 95eed...7e5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. juli 2013 Skrevet 15. juli 2013 Hvis du ønsker en medikamentell løsning, er Lamictaløkning direkte til 300 mg en mulighet. Hva ligger serumkonsentrasjon på ved siste måling? Hvis du har bipolar I, skal du være litt forsiktig med venlafaxin (Efexor). Ved BP II er det liten risiko. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 15. juli 2013 Skrevet 15. juli 2013 Hvorfor får du ikke vikar? Det får jeg, og jeg har bare Asperger... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. juli 2013 Skrevet 15. juli 2013 Hvorfor får du ikke vikar? Det får jeg, og jeg har bare Asperger... Det er sikkert mindre enn 10% av pasientene som kan tilbys vikar i ferietiden. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 15. juli 2013 Skrevet 15. juli 2013 Uff, det er veldig dumt. Mange pasienter sliter i feriene! Sykdommen/plagene tar ikke ferie... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 Skrevet 16. juli 2013 Hvis du ønsker en medikamentell løsning, er Lamictaløkning direkte til 300 mg en mulighet. Hva ligger serumkonsentrasjon på ved siste måling? Hvis du har bipolar I, skal du være litt forsiktig med venlafaxin (Efexor). Ved BP II er det liten risiko. Jeg vet ikke når jeg tok siste måling eller hva denne var på. Det er lenge siden. Har du andre råd til meg er jeg takknemlig for det. Kan jeg gå rett på Venlafaxin? Er ikke bipolar. Anonymous poster hash: 95eed...7e5 Anonymous poster hash: 95eed...7e5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. juli 2013 Skrevet 16. juli 2013 Jeg vet ikke når jeg tok siste måling eller hva denne var på. Det er lenge siden. Har du andre råd til meg er jeg takknemlig for det. Kan jeg gå rett på Venlafaxin? Er ikke bipolar. Anonymous poster hash: 95eed...7e5 Anonymous poster hash: 95eed...7e5 Hvis du ikke er bipolar, bør du heller starte med venlafaxin enn å øke Lamictal. Bortsett fra medisiner: Fast og normal døgnrytme. Vanlig sunn mat. Mosjon hver dag. Samvær med mennesker som snakker om noe positivt og er hyggelige. Gjøre lystfylte aktiviteter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.