Gå til innhold

Forebygge depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NHD:

Hvordan kan jeg best på egenhånd forebygge en depresjon som synes å snike seg innpå meg?

Behandlingsapparatet holder fri i likhet med resten av landet, og jeg vender meg til DOL for et godt råd.

Kan jeg øke Lamictaldosen som p.t. er på 100mg x 2? Kan jeg øke til f.eks. 300 mg, og i tilfellet hvor langsomt skal dette skje?

Evt:

Har Venlafaxin Krka 75 mg liggende fra 3 år tilbake. Kan jeg begynne å ta en slik hver dag?

Håper på svar.

Anonymous poster hash: 95eed...7e5

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du ønsker en medikamentell løsning, er Lamictaløkning direkte til 300 mg en mulighet. Hva ligger serumkonsentrasjon på ved siste måling?

Hvis du har bipolar I, skal du være litt forsiktig med venlafaxin (Efexor). Ved BP II er det liten risiko.

Bella Dotte
Skrevet

Hvorfor får du ikke vikar? Det får jeg, og jeg har bare Asperger...

Skrevet

Hvorfor får du ikke vikar? Det får jeg, og jeg har bare Asperger...

Det er sikkert mindre enn 10% av pasientene som kan tilbys vikar i ferietiden.

Bella Dotte
Skrevet

Uff, det er veldig dumt. Mange pasienter sliter i feriene! Sykdommen/plagene tar ikke ferie...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker en medikamentell løsning, er Lamictaløkning direkte til 300 mg en mulighet. Hva ligger serumkonsentrasjon på ved siste måling?

Hvis du har bipolar I, skal du være litt forsiktig med venlafaxin (Efexor). Ved BP II er det liten risiko.

Jeg vet ikke når jeg tok siste måling eller hva denne var på. Det er lenge siden.

Har du andre råd til meg er jeg takknemlig for det. Kan jeg gå rett på Venlafaxin? Er ikke bipolar.

Skrevet

Jeg vet ikke når jeg tok siste måling eller hva denne var på. Det er lenge siden.

Har du andre råd til meg er jeg takknemlig for det. Kan jeg gå rett på Venlafaxin? Er ikke bipolar.

Hvis du ikke er bipolar, bør du heller starte med venlafaxin enn å øke Lamictal.

Bortsett fra medisiner: Fast og normal døgnrytme. Vanlig sunn mat. Mosjon hver dag. Samvær med mennesker som snakker om noe positivt og er hyggelige. Gjøre lystfylte aktiviteter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...