AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 Skrevet 16. juli 2013 Jeg lurer på om man kan få lett psykose av sine egne tanker og sterk angst. Når jeg tenker på traumatiske hendelser og spinner videre på det eller opplever veldig tøffe ting så har jeg en tendens til å bli nærspykotisk og tolke tegn og ting jeg ser på tv og i blader osv som tegn på at jeg skal dø. Huff, det er så grusomt. Jeg klarer stort sett å holde dette skjult men må ha støtte av venner for å "realitetsorientere" meg. Dette har skjedd to ganger ved vonde hendelser med ca 10 års mellomrom. Betyr dette at man har en personlighetsforstyrrelse? Jeg tenker og grubler veldig mye over alt da. Får voldsom angst. Anonymous poster hash: 64b64...4e2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 Skrevet 16. juli 2013 Man får ikke psykose av angst, men angst kan være en forløper eller forstadie for psykose. Traumatiske hendelser, derimot, kan føre til både angst og psykose. Anonymous poster hash: 17969...bab 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.