stjernestøv Skrevet 17. juli 2013 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Hvordan kan man vite hva som er sykt og friskt men tanke på å se å høre ting? Tenker at jeg har jo mine tanker om åndelige ting selv om jeg tar medisiner, er det mer sykt om man blir redd, ikke sykt om man ikke blir redd? De som er på åndedes makt er jo ikke redd, mediumene altså...men skremt kan de jo bli. Ellers blir jeg fort sliten av inntrykk og er uføretrygdet, har det noe å si? Burde ikke medisinene hjelpe på det, eller må jeg leve med det? Tenker jo det er energier som sliter meg ut, det er jo ikke psykiatri men jeg har jo en diagnose som dette kan passe inn i. Nå tviler jeg på alt igjen. Endret 17. juli 2013 av stjernestøv 0 Siter
ISW Skrevet 17. juli 2013 Skrevet 17. juli 2013 En vrangforestilling kan jo være så mangt egentlig, og det er vel flytende overganger mellom "normale" tanker, tvangstanker, fikse ideer og vrangforestillinger. Er f.eks Snåsamannen psykotisk? Det kan jo argumenteres for og imot opp og ned. Sånt så man jo også i rettssaken mot ABB. Hvis du tenker at energier sliter deg ut, så høres det for meg ut som ganske fjernt fra virkeligheten. Du blir nok sikkert sliten av det som er diagnosen din, og all angsten du forteller om. Ville kanskje latt være å se Åndenes Makt, siden det tydeligvis fører til bensin på bålet i det du mener at sliter deg ut. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Skrevet 17. juli 2013 En vrangforestilling kan jo være så mangt egentlig, og det er vel flytende overganger mellom "normale" tanker, tvangstanker, fikse ideer og vrangforestillinger. Er f.eks Snåsamannen psykotisk? Det kan jo argumenteres for og imot opp og ned. Sånt så man jo også i rettssaken mot ABB. Hvis du tenker at energier sliter deg ut, så høres det for meg ut som ganske fjernt fra virkeligheten. Du blir nok sikkert sliten av det som er diagnosen din, og all angsten du forteller om. Ville kanskje latt være å se Åndenes Makt, siden det tydeligvis fører til bensin på bålet i det du mener at sliter deg ut. Ikke godt å vite hva som er hva, ikke godt å vite hva som er vrangforestillinger og hva som er ånder heller. Jeg sliter der. Gleder meg til høstens sesong av åndenes makt jeg Kan være diagnosen som sliter meg ut og, men det er her jeg er så usikker nå. Behandleren min er og usikker på hva som er hva, da ble jeg enda mer usikker. 0 Siter
Nycora Skrevet 17. juli 2013 Skrevet 17. juli 2013 Ikke godt å vite hva som er hva, ikke godt å vite hva som er vrangforestillinger og hva som er ånder heller. Jeg sliter der. Gleder meg til høstens sesong av åndenes makt jeg Kan være diagnosen som sliter meg ut og, men det er her jeg er så usikker nå. Behandleren min er og usikker på hva som er hva, da ble jeg enda mer usikker. Et godt råd fra meg: IKKE se på åndenes makt når du har det sånn som du har det. Konsentrere deg heller om å tenke normalt. Finn ut, gjerne sammen med en behandler, hvordan de fleste tenker. Forhold deg så til dette. Med en gang det kommer tanker om energier og annet, som de fleste ikke tenker på, så må du tenke at dette er tull og bare la det passere. Jeg tror det går an å benytte seg av kognitiv terapi ved de fleste lidelser som har med tankegang å gjøre. Alt er jo tanker. Man kan produsere konstruktive tanker og destruktive tanker. Ofte lønner det seg å skrive ned hva som er positivt når man er i en frisk fase. Ta fram dette når du blir verre og forhold deg til det du har skrevet som sannheten. Alt annet tull som hjernen produserer under sykdomsutbrudd skal du se på som tullball . 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Skrevet 17. juli 2013 Et godt råd fra meg: IKKE se på åndenes makt når du har det sånn som du har det. Konsentrere deg heller om å tenke normalt. Finn ut, gjerne sammen med en behandler, hvordan de fleste tenker. Forhold deg så til dette. Med en gang det kommer tanker om energier og annet, som de fleste ikke tenker på, så må du tenke at dette er tull og bare la det passere. Jeg tror det går an å benytte seg av kognitiv terapi ved de fleste lidelser som har med tankegang å gjøre. Alt er jo tanker. Man kan produsere konstruktive tanker og destruktive tanker. Ofte lønner det seg å skrive ned hva som er positivt når man er i en frisk fase. Ta fram dette når du blir verre og forhold deg til det du har skrevet som sannheten. Alt annet tull som hjernen produserer under sykdomsutbrudd skal du se på som tullball . Men jeg er jo ikke i en sykdomsperiode nå, burde være godt medisinert så derfor blir jeg forvirret. Tenker hva om det er ånder jeg hører og føler, det er jo ikke sikkert det er sykt men må innrømme at jeg blir redd av det. Vil gjerne tåle det men gjør ikke det, kanskje ikke så lurt å se åndenes makt nei 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. juli 2013 Skrevet 17. juli 2013 Lider du under det? Reduserer det din funksjon i betydelig grad? Hvis ja, er det sykt. Hvis nei, er det bare sært. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Skrevet 18. juli 2013 Lider du under det? Reduserer det din funksjon i betydelig grad? Hvis ja, er det sykt. Hvis nei, er det bare sært. Er vel der det ligger ja. 0 Siter
Nycora Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Men jeg er jo ikke i en sykdomsperiode nå, burde være godt medisinert så derfor blir jeg forvirret. Tenker hva om det er ånder jeg hører og føler, det er jo ikke sikkert det er sykt men må innrømme at jeg blir redd av det. Vil gjerne tåle det men gjør ikke det, kanskje ikke så lurt å se åndenes makt nei Min mann slår av åndenes makt og lignende programmer når jeg ønsker å se det. Du har ikke godt av det, sier han. Han kjenner meg og mine "nykker" ganske godt, har vært litt vel overtroisk i mine syke perioder jeg også. Ser det når jeg bruker ap at dette nok er litt sykt, ikke normalt å føle at det er noen sammen med en hele tiden. Kall det ånder, eller hva som helst, jeg tror det er sykdom som gjør dette. Merker det godt nå som jeg ikke bruker ap, det er noen der som passer på meg hele tiden. Spesielt ved stress er dette godt på en måte, det hjelper meg så jeg ikke ramler helt av . Bare det at dette "noe" pleier å gå over til noe farlig, det er som regel da jeg begynner med ap, ikke bra å ha fanden selv etter seg hele tiden . Har høyt blodtrykk også, så må jo passe på. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Skrevet 18. juli 2013 Min mann slår av åndenes makt og lignende programmer når jeg ønsker å se det. Du har ikke godt av det, sier han. Han kjenner meg og mine "nykker" ganske godt, har vært litt vel overtroisk i mine syke perioder jeg også. Ser det når jeg bruker ap at dette nok er litt sykt, ikke normalt å føle at det er noen sammen med en hele tiden. Kall det ånder, eller hva som helst, jeg tror det er sykdom som gjør dette. Merker det godt nå som jeg ikke bruker ap, det er noen der som passer på meg hele tiden. Spesielt ved stress er dette godt på en måte, det hjelper meg så jeg ikke ramler helt av . Bare det at dette "noe" pleier å gå over til noe farlig, det er som regel da jeg begynner med ap, ikke bra å ha fanden selv etter seg hele tiden . Har høyt blodtrykk også, så må jo passe på. Vet at jeg også i sykdomsperioder er opptatt av det åndelige, kan komme onde krefter da. Men at noen passer på oss er jo fint da, føler seg ikke så alene da. Jeg får prøve å være litt realistisk å holde meg på jorden, ellers er det fare for at jeg tar helt av og da blir det sykt. Må passe deg med tanke på blodtrykket ja, ta vare på deg selv 0 Siter
Nycora Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Vet at jeg også i sykdomsperioder er opptatt av det åndelige, kan komme onde krefter da. Men at noen passer på oss er jo fint da, føler seg ikke så alene da. Jeg får prøve å være litt realistisk å holde meg på jorden, ellers er det fare for at jeg tar helt av og da blir det sykt. Må passe deg med tanke på blodtrykket ja, ta vare på deg selv Jeg tror det er viktig å finne ut av, og være klar på hva som er sykdomstegn og hva som er friskt. Det er jo bra at noen passer på en, som du sier, jeg føler også dette som trygt og godt. Men er det friskt? Har andre mennesker det sånn også? Det er jo liksom ikke et tema man tar opp rundt kaffebordet med gjester tilstede? Hvordan finne ut om alle andre har det sånn også? Kanskje det er normalt? Det rare er at det var helt borte da jeg brukte ap? Hm, best å holde dette for seg selv tror jeg . 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Skrevet 19. juli 2013 Jeg tror det er viktig å finne ut av, og være klar på hva som er sykdomstegn og hva som er friskt. Det er jo bra at noen passer på en, som du sier, jeg føler også dette som trygt og godt. Men er det friskt? Har andre mennesker det sånn også? Det er jo liksom ikke et tema man tar opp rundt kaffebordet med gjester tilstede? Hvordan finne ut om alle andre har det sånn også? Kanskje det er normalt? Det rare er at det var helt borte da jeg brukte ap? Hm, best å holde dette for seg selv tror jeg . Åndelige ting kan være et tema i kaffeselskap i min familie/slekt, at det spøker osv. I ettertid av slike samtaler kan jeg bli urolig og få masse tanker, det spørs på familien. Noen tror på ånder og hjelpere, de er ikke syke av den grunn. Det er vel hvis man blir redusert og dårlig av det, det har jeg blitt før. Nå tar jeg medisiner og føler det hjelper litt, men fremdeles blir jeg sliten av energier. Det er negative energier overalt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.