tjohei1 Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Jeg er plaget med at jeg er veldig sårbar og tar tungt på negative opplevelser. Får vondt i magen og gråter hvis jeg føler meg urettferdig behandlet av andre og den vonde følelser sitter i dagen etter det skjedde. Føler at dette er en barnslig reaksjonsform da jeg er godt voksen. Det blir også vanskelig å fungere sosialt i arbeidslivet med denne sårbarheten. Noen som kan gi råd om hvordan man får tykkere hud og blir mindre sårbar? Jeg bruker anafranil 10 mg. Trodde denne medisinen skulle hjelpe på dette. Takker for svar fra NHD og andre. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Hei, tjohei, jeg kan jo ikke vite hva som vil hjelpe deg, men jeg har fått hjelp av samtaler med først sosionom og nå psykologer. Vi snakker om ting jeg har vært med på og hvordan jeg har reagert, jeg får hjelp til å forstå og tolke og tørre å reagere annerledes. Jeg får lov til å være "barnslig" når jeg snakker med dem, og det tror jeg er viktig, jeg føler meg tryggere, sterkere og mer voksen etterpå, i "virkeligheten". 0 Siter
tjohei1 Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Skrevet 18. juli 2013 Hva heter den terapien? Kognitiv? Det er akkurat som om følelsene tar overhånd. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Ja, vi har jobbet litt kognitivt, men aller mest psykodynamisk 0 Siter
tjohei1 Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Skrevet 18. juli 2013 Heldig du da som får hjelp av både sosionom og psykolog. Betaler du mye for det? 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Ja, jeg var heldig og traff flinke og hyggelige mennekser. Men jeg har måttet "prøve" noen skikkelige tullinger også. Nei, sosionomen var min saksbehandler på sosialkontoret, og psykologene jobber på voksenhabiliteringen på sykehuset. Det første var gratis, det andre betaler jeg inn til egenandelstaket, på ca 2000 kr/år. 0 Siter
cathlin Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Det er en bok som heter "Våg mer" av Cramer og Furuholmen som inneholder konkrete tips om hvordan man kan trene seg på å få hardere hud, for å bruke dine ord. Bli tryggere, få det bedre i relasjoner, med seg selv osv. Konseptet er psykologisk trening. (Har ikke lest den fra perm til perm, men gått etter innholdsfortegnelsen for aktuelle tema for meg). Fins sikkert på biblioteket. Endret 18. juli 2013 av cathlin 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juli 2013 Skrevet 18. juli 2013 Jeg er plaget med at jeg er veldig sårbar og tar tungt på negative opplevelser. Får vondt i magen og gråter hvis jeg føler meg urettferdig behandlet av andre og den vonde følelser sitter i dagen etter det skjedde. Føler at dette er en barnslig reaksjonsform da jeg er godt voksen. Det blir også vanskelig å fungere sosialt i arbeidslivet med denne sårbarheten. Noen som kan gi råd om hvordan man får tykkere hud og blir mindre sårbar? Jeg bruker anafranil 10 mg. Trodde denne medisinen skulle hjelpe på dette. Takker for svar fra NHD og andre. Psykoterapi, tid og tålmodighet. Tror ikke det finnes noen medisin som "kurerer" dette. 0 Siter
tjohei1 Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Skrevet 18. juli 2013 Det er en bok som heter "Våg mer" av Cramer og Furuholmen som inneholder konkrete tips om hvordan man kan trene seg på å få hardere hud, for å bruke dine ord. Bli tryggere, få det bedre i relasjoner, med seg selv osv. Konseptet er psykologisk trening. (Har ikke lest den fra perm til perm, men gått etter innholdsfortegnelsen for aktuelle tema for meg). Fins sikkert på biblioteket. Den har jeg faktisk. Jeg får kikke nærmere på den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.