Gå til innhold

Er du fornøyd med å være i praksisjobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er du fornøyd med din praksisplass? Har du tro på at du en dag skal komme ut i lønnet arbeide? Har noen her greid å komme i lønnet arbeide etter praksisplass? Fortell!

Endret av tjohei1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du fornøyd med din praksisplass? Har du tro på at du en dag skal komme ut i lønnet arbeide? Har noen her greid å komme i lønnet arbeide etter praksisplass? Fortell!

Jeg har vært i praksis og er i dag i lønnet arbeid. Det kunne være veldig frustrerende å gå i full jobb og bare få utbetalt trygdepenger, men jeg var bestemt på å få meg en skikkelig jobb og jeg trengte denne praksisen for å ha mulighet til å få en jobb jeg ønsket så jeg stod på. Jeg har en lang historie i navsystemet, men har for det meste også vært i delvis lønnet arbeid samtidig. Nå har jeg den jobben jeg ønsket, trives med jobben og kollega så det svarer seg å også stå på selv. Men en lang, vond og vanskelig prosess har jeg vært igjennom, men vil ikke utdype mer om det her.

Skrevet

Jeg har.

Det viktigste for min del tror jeg har vært 4 ting:

1.Et godt samarbeid med nav - at de ga meg den tiden jeg trengte samt at de fulgte meg opp også med samtaler mellom dem og arbeisgiver.

2. At jeg selv sto på, viste hva jeg var god for samt var lærevillig

3. Psykoterapi inkl en støttende behandler underveis.

4. Tenke godt gjennom hva jeg ville jobbe med og intetesserte meg for. Det har gått lettere pga det.

Er idag i lønnet fast arbeid der jeg nådde målet mitt som var p klare en 80 % jobb.

Skrevet (endret)

Men hvordan greide dere å få lønnet jobb med begrensinger hvis dere har det da. Eller er dere 100 % friske nå? Var arbeidsgiver opptatt av at dere hadde hatt helseproblemer og hull i cven?

Endret av tjohei1
Skrevet

Har man mulighet til å få jobb med store gap i cven tidligere? Hvor viktig er dette for arbeidsgiver?

Skrevet (endret)

Men hvordan greide dere å få lønnet jobb med begrensinger hvis dere har det da. Eller er dere 100 % friske nå? Var arbeidsgiver opptatt av at dere hadde hatt helseproblemer og hull i cven?

nav stilte opp økonomisk ift arbeidsgiver og jeg tror arb.giver fokuserte på nåtid - ikke fortid (mht hull i cv osv ). I tillegg jobbet jeg hardt i terapien. Jeg hadde et indre ønske - ikke bare få jobb pga lønn. fordi jeg oppdaget hvor godt det gjorde for både kropp og psyke å være i arbeid.

Som sagt: samarbeid mellom meg, nav og arb.giver har vært alfa omega tror jeg. Dette har inkl at jeg har vist resultater i terapien.

Endret av hww
Skrevet

Kan jeg få spørre om hva slags jobber dere har i dag?

Skrevet

Kan jeg få spørre om hva slags jobber dere har i dag?

Butikk. Jeg valgte dette fordi det var dette jeg ønsket å drive med pluss at jeg ikke la listen i uoverkommelig høyde også mht status. Feks hadde jeg også lyst til å bli sykepleier. Men jeg innså at det var litt for mye for meg. Jeg trodde aldri jeg skulle nå så langt da. Jeg måtte jobbe hardt for det. Jeg oppfyllte alle kriterer for unnvikende pf, og det sier vel det meste om det hele.

Skrevet

Jeg er halvt uføretrygdet. Det som var viktigst for at jeg skulle fungere i jobb var stabilitet, og det har jeg idag. Arbeidsgiver visste ikke at jeg var syk og jeg hadde heller ikke hull i cv en som ikke kunne forklares. Nå har jeg i tillegg til å ha en jobb jeg fungerer i, fått medisiner som har gitt meg følelsen av å være frisk i mange måneder nå.

Skrevet (endret)

Flott jobbet begge to! Det viser at det nytter å ikke gi seg! Å jobbe i butikk med unnvikende pf er jo en flott utvikling!

Endret av tjohei1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i praksisjobb for lenge siden, de hadde ikke noe ledig da, men jeg fikk arbeidstrening og selvtillit til å tro at jeg kunne mestre... Fikk penslet meg inn på en utdannelse og jobb rett etter den, jobben fikk jeg pga jeg hadde hatt praksis i den bedriften, og da de søkte etter sommervikarer, var jeg snar med å hive meg på, og det ene førte det andre med seg, det ble noen få små vikariater der før jeg plutselig fikk fast jobb :) Så en må være åpen og, hiv deg på sommerjobb - det er en måte å få en fot innafor, og om ikke det, så får en verdifull arbeidserfaring å putte på cv'n. 

Anonymous poster hash: 240a6...75a

Skrevet

Flott jobbet begge to! Det viser at det nytter å ikke gi seg! Å jobbe i butikk med unnvikende pf er jo en flott utvikling!

Takk for gode ord :) ps. Jeg jobber mest med salg og har masse kundekontakt.

Stå på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...