Gå til innhold

Er det trivelig å være på dagsenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min egen del er jeg skeptisk til slike tiltak, jeg kunne aldri tenkt meg det selv, men etter at jeg har fått flere venner som selv har valgt å delta på VTA, er jeg blitt mindre kritisk. Enhver får finne det som passer for en selv.

En annen mulighet er frivillig arbeid, alt fra besøksvenn for Frelsesarmeen og smørbrødsmører for Bymisjonen, til kattepasser hos Dyrebeskyttelsen, kan gi mening og fylle hverdagen for dem som føler behov for det.

Jeg har også blitt mer tolerant vil jeg si ovenfor de tiltak som finnes da jeg ser at noen faktisk kommer ut i lønnet jobb etterhvert. Men de føler det ikke nedverdigende som andre. Det er vel forskjellen hvis ikke ville de ikke greid det.

Skrevet (endret)

For min egen del er jeg skeptisk til slike tiltak, jeg kunne aldri tenkt meg det selv, men etter at jeg har fått flere venner som selv har valgt å delta på VTA, er jeg blitt mindre kritisk. Enhver får finne det som passer for en selv.

En annen mulighet er frivillig arbeid, alt fra besøksvenn for Frelsesarmeen og smørbrødsmører for Bymisjonen, til kattepasser hos Dyrebeskyttelsen, kan gi mening og fylle hverdagen for dem som føler behov for det.

Hvor får men en oversikt over hva man kan jobbe med som frivillig? Noe her jeg ikke visste om fra før.

Endret av tjohei1
Skrevet

Kommunen har oversikt over organisasjoner og frivillig arbeid drevet i ulik regi.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du komme med forslag til andre aktiviteter?

Jeg synes det har kommet flere gode forslag allerede. Jeg mener at så langt det lar seg gjøre, bør man prøve å være i så normale miljø og jobbsituasjoner som mulig. VTA med mulighet til å velge et sted selv man vil jobbe, vet jeg flere har god erfaring med og har ført til økt livskvalitet og bedre helse. Frivillig arbeid hos dyrebeskyttelsen er fint for de som synes det er givende. Tenk på en jobb du kunne tenke deg å prøve og se om du får innpass et sted. Poenget mitt er at man bør gjøre noe som man selv vil, ikke noe som psykiatrien mener er bra for deg, for de har ofte snevre forestillinger om hva som er bra for den psykiatriske pasienten. Det trenger ikke være drømmejobben, men det må i det minste være litt givende og oppbyggende. Derfor jeg skriver om kantinejobb som har blitt en slags typisk psykiatrijobb, men som slett ikke er løsningen for de aller fleste. 

Anonymous poster hash: 7bb55...7c4

AnonymBruker
Skrevet

Enig at man bli behandlet som barn. Jeg "tok igjen" en gang og sa ja, nå har jeg vært flink pike. Vet ikke om de tok hintet.

Tviler på om de tok hintet. Noen burde realitetsorientere dem om at de jobber med vokse mennesker og ikke barnehagebarn.

Anonymous poster hash: 7bb55...7c4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...