FjellOgDalar Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Jeg har fått dette som alternativ til annen sovemedisin, dog av psykiater som ikke kjenner meg veldig godt (ved utskrivelse fra psykehus). Nå ser jeg av FK at autoimmune sykdommer nevnes under forsiktighetsregler, uten å spesifisere ytterligere rundt graden av risiko. Diabetes 1 er jo en autoimmun sykdom, så burde jeg bry meg om det siden ejg har det? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Jeg har fått dette som alternativ til annen sovemedisin, dog av psykiater som ikke kjenner meg veldig godt (ved utskrivelse fra psykehus). Nå ser jeg av FK at autoimmune sykdommer nevnes under forsiktighetsregler, uten å spesifisere ytterligere rundt graden av risiko. Diabetes 1 er jo en autoimmun sykdom, så burde jeg bry meg om det siden ejg har det? Hei! Jeg vet ikke helt, men jeg hadde ikke vært urolig. Circadin er et mildt innsovningsmiddel, et naturlig hormon, melatonin, og gis til barn. Men sikkert vet nhd best. 0 Siter
ISW Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 (endret) Kan aldri tenke meg at det er et problem. (men NHD vet nok best). 1) Det er neppe slike sykdommer som menes. Det er nok alvorlige inflammasjoner, sånne som kortison brukes mot. 2) Eneste grunnen til at det ikke anbefales er jo at preparatet ikke er testet hos de som har pågående autoimmune sykdommer 3) Jeg trodde ikke DM1 var en pågående autoimmun sykdom. Det er vel at immunforsvaret angriper bukspyttkjertelen og gjør den mindre funksjonell, det er vel ikke en prosess som vedvarer selv om skaden er permanent? 4) Dette er et stoff som kroppen uansett produserer selv. Endret 19. juli 2013 av issomethingwrong 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Tilskudd av melatonin kan muligens øke betennelsen ved reumatologiske lidelser, det er antgalig det advarselen om autoimmune sykdommer kommer av. Ved diabetes 1 er det også en mulighet for at melatonintilskudd kan forhøye blodukkeret. Det er noe du bør være obs hvis du tar det, og det skader ikke å diskutere det med fastlegen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.