Opplandsjenta1983 Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Jeg er nå innlagt på en avdeling for min anoreksi,og pga veldig lavt næringsnivå før innleggelse ville de starte lavt.Så de startet først med 300 kalorier i 3 dager,så ble det økt til 750,så 1000 noen dager og så 1500,men jeg har vistnok ikke økt i vekt(vet ikke vekta),og i følge de skulle jeg ha steget litt i vekt,så nå økte de den med hele 700 kalorier så er nå på 2200,og gruer meg til neste veiing.Jeg har ikke gjort noe for å påvirke vekta.Har ligget mye i ro,og har jo blitt overvåket nesten 24/7 så jeg har ikke hatt noe mulighet til å gjøre handlinger som kan forklare manglende vektøkning.Men jeg mener å ha lest et sted,at det ikke er så uvanlig at enkelte faktisk går ned,eller ikke opp som meg i starten av en reernæringsprosses.Stemmer dette?Er livredd for å ikke ha økt så mye til neste veiing også,da jeg nå endelig har fått noen "goder",som fort da kan bli tatt i fra meg.Føler jeg blir mistenkliggjort.Ja jeg har hatt mine perioder oppetter hvor jeg har gjort alt for å hindre vektøkning,og ja jeg har hatt trangen nå også,men har stått i mot. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juli 2013 Skrevet 20. juli 2013 Hvis en har vært ekstremt avmagret i lang tid, kan det ta noe tid før systemet/kroppen tar opp og nyttiggjør seg maten. Du får bare holde ut, så skal du se at dette ordner seg. Vi har tatt inn personer med BMI 8 og skrevet dem ut med BMI 19. 0 Siter
laban Skrevet 20. juli 2013 Skrevet 20. juli 2013 Men jeg mener å ha lest et sted,at det ikke er så uvanlig at enkelte faktisk går ned, eller ikke opp som meg i starten av en reernæringsprosses. Stemmer dette? Ja, det er ikke uvanlig at det tar tid. Kroppen har for mange "tomme hull" som næringen går i, før den begynner å legge på seg (forenklet uttrykt). Problemet er at det ikke er lett å se forskjell på om pasienten er i den situasjonen eller om h*n driver med noe lureri. Så det er viktig at du viser hvilken gruppe du tilhører, så tydelig som mulig - ved f.eks. å være positiv til tiltakene rundt deg. Med litt tålmodighet vil resultatene komme, lykke til! 0 Siter
mammanito Skrevet 20. juli 2013 Skrevet 20. juli 2013 Vis de at du spiser og ikke fjusker. Ting tar tid, og man skal ikke starte for fort og for mye heller... Et skritt av gangen, så er du i mål Lykke til! 0 Siter
Opplandsjenta1983 Skrevet 20. juli 2013 Forfatter Skrevet 20. juli 2013 Takk for svar.Var betryggende å høre.Men en del av problemet ligger vel på at mens jeg venter på en behandling hvor de har mer kompetanse er jeg nå på en avdeling hvor de overhodet ikke har det.Og som skrevet blir jeg jo så og si overvåket 24/7.Rommet mitt har glassvegger,så de har full innsyn inn på rommet mitt.Og jeg får heller ikke bevege meg ut alene så det blir jo ikke noe aktivitet der heller,så de burde jo egentlig forstå at det ligger noen annet til grunne enn destruktiv adferd fra min side. Så da gjenstår det å se hva som skjer på mandag hvor jeg atter en gang skal veies. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.