Gå til innhold

Betennelse i tykktarmen


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Dette er et atlvorlig spørsmål, egentlig utenfor mitt spesialfelt. Jeg svarer allikevel, fordi tilfeldigvis har erfaring med dette.

Kronisk tykktarmbetennelse er en alvorlig sykdom. Eller rettere sagt sykdommer. Det er forskjellige former for tykktarmbetennelse. De viktigste er Crohns sykdom og ulcerøs colitt. Egentlig kjenner vi ikke helt årsaken til sykdommen. Men den skyldes ikke infeksjon. Heller at tykktarmen reagerer på noe i maten med kronisk betennelse. Det er viktig å stille en riktig diagnose, fordi behandlingen er forskjellig. Det er mullgheter til behandling med medikamenter, men i noen tilfelle hjelper behandlingen bare forbigående. Operasjon kan være en god løsning, spesielt for ulcerøs colitt. Jeg anbefaler at du, istedenfor å prøve på forskjellige dietter oppsøker lege, få en henvisning av din fastlege til en som har greie på tarmsykdommer, og som kan styre diagnostikken for deg. La en skikkelig fagman stelle med din tilstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...