Gå til innhold

Hva gjør at du får bedre helse?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva gjør at du får bedre helse? Her er noen av mine tanker rundt dette:

1. Ha et eget sted å bo

2. Ikke skaffe seg for stor gjeld

3. Ha gode venner

4. Et sted å gå til hver dag (jobb, praksisplass, besøke noen, dagsenter?).

5. Ha hobbyer og interesser

6. Prøve ut medisin

7. Trene regelmessig

8. Spise sunt

9. Sørge for å ha gode relasjoner og unngå å komme i konflikt med andre.

10. Skaffe seg kjæreste? og barn?

11. Gjøre det hyggelig der man bor slik at man trives.

Noen flere?

Endret av tjohei1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For min egen del:

1. Sørge for stabile rammer rundt meg (jobb, samboer, orden i ting, godt forhold til familie, ordnet økonomi) - særlig viktig for meg med snev av OCPD

2. Bo et sted jeg trives

3. Trene kondisjon, minst 3-4 ganger i uka.

4. Gjøre en hyggelig ting hver dag

5. Minst 2-3 ganger i uka møte venner, gå på kino, spise ute med samboer, etc. Ting som gir livet mening.

6. Avslappende ferier

7. Sette seg mål og jobbe for å nå dem.

8. Regelmessig seksuell aktivitet

9. Erverve seg kunnskap

10. Balansen mellom å spise sunt og kose seg

Endret av issomethingwrong
AnonymBruker
Skrevet

Medisin er jeg innstilt på å klare meg uten, jobber mye med meg selv, men i enkelte tilfeller så må en bare være åpen for at en kanskje trenger litt medikamentell behandling. Å trene er veldig bra, både for fysisk og psykisk helse - sistnevnte pga det produserer masse endofiner. Jeg kjenner f.eks. en eksnarkoman, nå er hun treningsnarkoman i stedet... kicket hun trenger får hun fra trening... og jeg må si det er vel en del sunnere med en dose jogging på tredemølle eller en dose heroin :) Så hurra for henne.... Og jeg vet om folk som har vært meget depressive, nå går de tur i fjellet flere ganger i uka, uansett vær, og de får det kicket de trenger for humøret... selvtillitt får de også, at de mestrer noe... Så legger de ut bilder fra toppturene og får masse likes, kjempe bra for motivasjonen og selvtilliten :)

Anonymous poster hash: a3b2c...3b9
stjernestøv
Skrevet

Prøve å tenke positive tanker for det får positive ringvirkninger :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...