Gå til innhold

NHD: Tolvon og Buspiron - Må jeg være avholds?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg har lest noen skrekkeksempler på nettet om CNS-dempende medikamenter og alkohol. Jeg bruker da både Tolvon (30mg) og Buspiron (30mg) for GAD. Betyr det at jeg ikke kan røre alkohol? Er det sant at hjertet kan stoppe dersom man blander for mye alkohol med denne typen medikamenter? Hvor mye er i så fall "OK" å drikke for meg?

Skrevet

Får håpe NHD svarer deg, men hjertet "stopper" etter hva jeg forstår ikke av å drikke alkohol samtidig, men problemet er at man blir mer påvirket ELLER at effekten blir borte. 

Det er sikkert ikke farlig å drikke et glass eller to, men NHD må nesten svare på det. Jeg bruker Remeron (så og si likt som Tolvon) og jeg blir ikke dårlig av å drikke. Drikker meg dog ikke dritings.

Et annet spørsmål: Jeg sitter og funderer litt på å høre med legen min om Buspiron. Hvordan fungerer det? Tar det liksom den evinnelige bekymringen (som er det som plager meg mest nå) vekk?

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg har drukket på Tolvon før (men droppet tabletten samme kveld om mer enn et par enheter), men alltid vært litt redd for om det kanskje egentlig er farlig å holde på sånn. Men med to preparater vil jeg hvertfall være sikker før jeg rører noe. Jeg er ikke "ustabil" på noen måte sånn at jeg er redd for selve virkningen, det takler jeg nok, problemet er bare om det er fysisk farlig :-)

Skulle gjerne likt å fortelle om virkningen, men jeg er helt i oppstarten, så jeg venter fortsatt på virkning. Jeg har ikke de helt store forventningene, men det er verdt et forsøk siden jeg ikke tålte SSRI tidligere. Skal forsøke å oppdatere deg på hvordan det går.

BTW: Hvor mye Remeron bruker du? Synes du det har noen effekt mot angst? Jeg kommer muligens til å switche til Remeron etter hvert. Høye doser Tolvon gjør meg bare utrolig trøtt og matlysten øker betraktelig, uten noen annen effekt :-)

Skrevet

Jeg tar 30 mg Remeron, men kjører ganske hardt på SSRI ved siden av. Lider av en herlig sammenblanding av hypokondri (helsebekymringer) og tvangstanker med helserelatert innhold. Min psykolog har fundert på om det var noe GAD inne i bildet også, pga alle bekymringene mine. Sånn kort sagt tror jeg at jeg lider av angst, uten panikk :-)

Hvis du vil la være å få matlyst, tror jeg ikke Remeron er optimalt. Matlysten blir formidabel av det, noe som sender meg ut på masse joggeturer for å unngå å bli singel og feit :P

Du får bare si fra hvordan det går. Tror heller ikke et par pils er farlig som sagt, jeg tok en Remeron når jeg la meg på 17.mai for å si det slik, men alle kan jo respondere individuelt. Det beste er nok å gjøre som legen sier :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...