Gå til innhold

Vondt rett nederst under ribbbeina på venstre side


alven1974

Anbefalte innlegg

Noen som har et tips?

 

I kveld har jeg fått akutte magesmerter sånn  rett under på venstre side, Er kvalm, og slippøm.

 

Har vanlig avføring og ikke noen vannlatings smerter, men jeg ligger krøllet sammen.

 

Har sittet 35 min i tlf på legevakta uten å komme frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde smertene vært lokalisert til høyre side kan det være nærliggende å tro at de kan være gallestein. Men det kan være vanskelig å lokalisere smerten nøyaktig under et anfall, så det kan absolutt være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har et tips?

 

I kveld har jeg fått akutte magesmerter sånn  rett under på venstre side, Er kvalm, og slippøm.

 

Har vanlig avføring og ikke noen vannlatings smerter, men jeg ligger krøllet sammen.

 

Har sittet 35 min i tlf på legevakta uten å komme frem

Kan være gallestein. Jeg hadde det og hadde da vondt under ribbbeina på begge sider.

Anonymous poster hash: 254fb...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har et tips?

 

I kveld har jeg fått akutte magesmerter sånn  rett under på venstre side, Er kvalm, og slippøm.

 

Har vanlig avføring og ikke noen vannlatings smerter, men jeg ligger krøllet sammen.

 

Har sittet 35 min i tlf på legevakta uten å komme frem

Jeg tenker nyrestein, evnt. nyrebekkenbetennelse. Sistnevnte hadde jeg, jeg hadde det på begge sider, klarte så vidt å bevege meg........ trodde det var ryggen, hadde feber og ville brekke meg... Kom meg heldigvis til legen og fikk det sjekket. Kraftig økning i CRP og masse bakterier og blod i urinen blant annet fant de. Fikk meg masse penicillin, i starten klarte jeg ikke holde på tablettene og måtte spy... var like før jeg måtte innlegges å få de i.v., men heldigvis klarte jeg å komme meg og få i meg medisinen.... men som sagt, d kan være gallestein og. er smertene takvise f.eks.? Mine var egentlig litt det og, nesten som rier.... 

Anonymous poster hash: 5cb52...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har et tips?

 

I kveld har jeg fått akutte magesmerter sånn  rett under på venstre side, Er kvalm, og slippøm.

 

Har vanlig avføring og ikke noen vannlatings smerter, men jeg ligger krøllet sammen.

 

Har sittet 35 min i tlf på legevakta uten å komme frem

og ps, kommer du ikke frem til legevakta og har forferdelige smerter... ring 113......... eller kjør rett til legevakten om du er i stand til det.

Anonymous poster hash: 5cb52...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

og ps, kommer du ikke frem til legevakta og har forferdelige smerter... ring 113......... eller kjør rett til legevakten om du er i stand til det.

Anonymous poster hash: 5cb52...32c

 

Jeg ringte 113 når jeg hadde gallesteinstein anfall. Da hadde jeg tatt 3 voltaren på 2 timer men ble verre. Jeg lå på badegulvet og hadde besvimt. Min samboer ringte 113. Fikk beskjed om å komme nedover selv. Da var kl 03 på natta. Vi hadde en baby på 3 mnd som lå å sov. Måtte ringe til en venn som kjørte meg. Da jeg kom inn på legevakt fant dem ut at jeg hadde en kraftig betennelse i bukspyttkjertelen.. Lå på sykehus i 4 uker.

Anonymous poster hash: 254fb...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jeg satset på at det ble bedre ut over kvelden, men det holdt seg like godt.

 

Samme i dag, ringte legevakta, nei da er det for sent så hvis ikke det blir verre så skal jeg ringe fastlegen min  i morgen kl 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...