Gå til innhold

Blod (og sår) ved anus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et lite problem jeg er usikker på.

 

Jeg har ofte blod ved anus. Det er som regel blod på dopapiret. Noen ganger mer enn andre. Det er ikke mye, men nok til å farge endel. Jeg tror også jeg har et slags sår i nærheten, da jeg merker det ved tørking.

 

Jeg tror såret er i ganske nærhet til selve anus. Jeg forsøkte å se litt på det i speilet. Jeg kunne ikke se noe, men det kom mer blod når jeg stakk fingeren inn.

 

Jeg har vært sår i mange måneder.

 

Jeg tror ikke det er hemoroider, jeg merket ingen ujevnheter eller hva nå enn jeg skulle merket.

 

Så. Det jeg lurer på er om jeg burde fått sjekket dette. Jeg vil aller helst ikke gjøre noe med det, pga. undersøkelsens natur. Men jeg lurer på om det er veldig viktig å gjøre det... det er altså helt rødt blod, så det er uansett ingenting i veien oppover i systemet, det må være nederst en plass.

 

Er det ellers noen tips til hvordan jeg kunne fått såret til å gro? Altså hvis det bare er et sår, da.

 

Svir litt med såpe, men syns jo det er greit å få vasket seg og, da. Bruker en klut og vanlig håndsåpe.

 

PS: Det er sikkert ikke farlig i det hele tatt dette, men siden det har vært sånn i flere måneder er jeg villig til å ta imot og gjennomføre tips til hvordan oppnå bedring.



Anonymous poster hash: 45cbc...1b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville oppsøkt lege, definitivt. Det skal ikke være slik.

Er du mye plaget med hard mage? Myk avføring kan hjelpe så du blør sjeldnere, spis biola, linfrø, fiber - f.eks ducolax (tror det er det det heter) som du får kjøpt på apoteket.

 

Brukt mykt dopapir eller klut når du tørker deg. Bruk intimsåpe når du vasker deg, du finner den i vanlig matbutikk, egne typer for menn og kvinner. Lykke til!



Anonymous poster hash: e0731...289
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg tipper hemoroider eller at du har fått deg en rift ifm hard avføring. Men siden det plager deg og ikke ser ut til å gro, ville jeg tatt en tur til legen. Skjønner det kan være en ubehagelig tanke, men leger ser sånt stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...