Gå til innhold

Konflikthåndtering-Psykiatri og vanlig problem.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette med håndtering av konflikter er vanskelig.

En av mine beste venner ønsker å løse dette med å bare glemme det. Han ønsker altså ikke å prate om det som har skjedd. Hvorfor jeg reagerte slik som jeg gjorde og hvordan jeg blir såret etc. Han vil liksom være ferdig med det etter at vi har sagt unnskyld og bare legge det bak seg.

Så ender jeg opp med å kanskje overforklare meg som gjør at han blir sur pga det. Og når han svarer meg surt da føler jeg at han enda er sur på meg og at vi enda er i en konflikt. Det at jeg ikke liker konflikter gjør at jeg også ber om unnskyldning for ting jeg egentlig ikke mener.

Hvordan tenker dere er den beste måten å løse dette på.?

Anonymous poster hash: 75f57...437

Anonymous poster hash: 75f57...437
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Igjen har jeg tro på "Den gylne middelvei".

Om dere har hatt en konflikt, bør den snakkes gjennom. Dvs han må akseptere at den snakkes skikkelig gjennom en gang.

Når dette er gjort, må dere gå videre. Dvs du må akseptere at konfliktsnakket er gjort/ferdig/over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...